După ce a deschis un restaurant în plină pandemie în Centrul Bucureștiului, Burger King confirmă informațiile publicate de Profit.ro la finalul anului trecut și anunță că vrea să se extindă în România și, implicit, să facă noi angajări
Alan Laughlin, președinte Burger King CE – AmRest, a declarat pentru News.ro că înainte de pandemie, compania își propusese deschiderea a șase noi restaurante, iar o parte dintre aceste proiecte sunt deja începute și speră să le deschidă în această jumătate a anului.
”La începutul acestui an, înainte de pandemie, ne propusesem deschiderea a șase noi restaurante. Am luat în calcul la momentul respectiv și expansiunea în alte orașe mari din afara Bucureștiului. O parte dintre aceste proiecte sunt deja începute și sperăm să le deschidem în această jumătate a anului. Nu avem o dată sigură, deoarece depindem și de evoluția lucrurilor la nivel național/internațional, de factorii externi care nu țin de noi. Însă, ne bucurăm pentru că am reușit să deschidem un nou restaurnat chiar în plină pandemie, cel din Piața Universității. Ne ambiționăm să facem posibilă deschiderea unui număr cât mai mare anul acesta. Știm că nu va fi ușor, însă suntem de părere că este important să susținem economia, iar odată cu deschiderea unor noi restaurante vom oferi și posibilitatea unor noi locuri de muncă, atât de căutate în această perioadă”, a declarat pentru News.ro Alan Laughlin, președinte Burger King CE – AmRest.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El vorbește și despre deciziile luate în aceste luni în care pandemia a lovit puternic industria QSR/HoReCa.
”La început, în starea de urgență, am fost nevoiți să închidem toate restaurantele. Nu a fost un moment ușor, însă am știut că viteza timpului de reacție este crucială. Ne-am reorganizat, am căutat soluții iar apoi le-am și implementat rapid. Astfel, am început să ne concentrăm pe zona de food delivery, take away și, mai apoi, când lucrurile au devenit oarecum mai relaxate, am oferit și serviciul de pick-up. În acest moment ne bucurăm de rezultate bune, ca urmare a mobilizării noastre rapide – în cele trei luni am reușit să avem aproximativ 60.000 de comenzi înregistrate și 15.000 de Whopper burgeri vânduți. Sunt cifre care ne bucură și vrem să ne menținem pe un trend ascendent. Într-adevăr, nu știm ce urmează și nu putem prevedea, dar am învățat în această perioadă cât de important este să nu îți abandonezi niciodată clienții. Oricâte obstacole ar fi de trecut, aceștia merită cele mai bune servicii și totodată să se simtă în siguranță”, spune Alan Laughlin.
Compania a deschis lunile trecute un nou restaurant, în zona Piața Universității din București.
”Dacă am reușit să facem această inaugurare într-un context nefavorabil, suntem optimiști că vom putea continua astfel și cu următoarele. Pe scurt, ne-am adaptat și am acționat în consecință, iar rezultatele nu au încetat să apară”, afirmă el.
În cele trei restaurante deschise, compania are 100 de angajați.
”În acest moment, suntem bucuroși că am reușit să păstrăm toată echipa întreagă și nu avem niciun angajat în șomaj tehnic. E o realizare pentru noi și am făcut tot posibilul pentru a ne păstra până în acest moment în formulă completă”, precizează Laughlin.
Compania va continua să facă angajări.
”Cel mai probabil vom face noi angajări anul acesta, odată cu noile deschideri de restaurante. Vom continua procesul de recrutare în București, ca urmare a procesului de expansiune pe care ni l-am propus pe piața din România. Reamintim că oferta noastră salarială pornește de la 1.750 lei net (2.950 lei brut) pentru lucrătorii din restaurante (Crew Members) și 2.500 – 3.800 lei net (4.250 – 6.500 lei brut) pentru manageri”, mai spune reprezentantul companiei.
Alan Laughlin vorbește și despre impactul financiar al pandemiei de COVID-19.
”La început a fost un declin, bineînțeles. Restaurantele chiar au fost închise timp de trei zile. Așadar, în acea perioadă încasările au fost zero. De asemenea, dintre cele trei restaurante, două sunt situate în mall-uri, iar aici am depins și depindem în continuare de reglementările impuse de centrele comerciale și autorități. Însă noi ne-am adaptat rapid iar odată cu implementarea noului plan ce a inclus o concentrare majoră pe livrarea acasă, lucrurile au mers pe un trend ascendent. Și pentru că livrările au mers foarte bine, ne-am dorit să facem o campanie dedicată curierilor pentru a le mulțumi pentru eforturile depuse din timpul pandemiei. Astfel a luat naștere campania #IsolationLookWhopper, prin care am oferit curierilor, în perioada 7-11 iulie, un Whopper burger gratuit la fiecare comandă înregistrată. Noi suntem în continuare atenți și urmărim cu interes tot ce se întâmplă pentru a fi pregătiți. Putem spune că în acest moment ne menținem un echilibru”, afirmă acesta.
Alan Laughlin spune că pentru mediul de afaceri ar fi de ajutor o prognoză, să știe din timp ce urmează să se întâmple.
”Suntem conștienți că trebuie să fim în continuare atenți și precauți. Înțelegem că a fost o criză neașteptată și cu siguranță nemaintâlnită și apreciem eforturile depuse de către autorități. Considerăm vor fi luate cele mai bune decizii. Pentru mediul de afaceri ar fi de ajutor o prognoză, să știm din timp ce urmează să se întâmple, pentru a ne putea pregăti. Mai ales că și noi punem sănătatea clienților și angajaților noștri pe primul loc de aceea am luat toate măsurile necesare, recomandate de autorități, pentru a ne proteja clienții”, mai spune el.
Anul trecut, dezvoltatorul de restaurante AmRest a deschis în Mega Mall București primul său restaurant Burger King din România, investiție de 3,5 milioane lei, iar ulterior a aintrat în AFI Cotroceni.
Până în prezent, în Aeroportul Otopeni, funcționa deja un restaurant Burger King, operat însă de o altă companie.
De altfel, brandul Burger King a mai fost prezent în România și în trecut, însă a fost nevoit să-și închidă restaurantele. Compania Atlantic Restaurant System, operatorul de la acea vreme al francizei Burger King în România, a închis în 2012 ultimele sale restaurante din țară.