Coca-Cola a anunțat ieri că își încetează activitatea de îmbuteliere în Chișinău, piața de desfacere din Republica Moldova urmând să fie aprovizionată de fabricile din România și Ucraina.
“Coca-Cola Îmbuteliere Chișinău SRL anunță consolidarea activității operațiunii sale prin extinderea sursei de aprovizionare existente din România și Ucraina. Ca urmare, activitatea de îmbuteliere din Chișinau va înceta. Dezvoltarea și evoluția celorlalte departamente: Vânzări, Marketing, Logistică, Resurse Umane și Financiar va continua ca și până în prezent”, a anunțat compania, într-un comunicat.
Din cei 155 de angajați din Chișinău ai Coca-Cola, 29 de persoane activează în departamentul de producere. „Ne propunem să le oferim pozițiile vacante existente în mometul de față în celelalte cinci departamente. Pe cei care nu se vor regăsi aici îi vom ajuta oferindu-le asistență în consiliere de carieră, scrisori de recomandare etc”, a declarat, pentru publicația Agora.md, managerul marketing și resurse umane al companiei, Inna Kiriakova.
Coca-Cola și-a început activitatea în Chișinău în 1994, cu activități de depozitare și distribuție. În august 1996 a început instalarea liniei de îmbuteliere pentru sticle de 250 ml, în 2009 s-a reconstruit hala de producție și a fost înlocuită linia de îmbuteliere existentă cu o linie pentru butelii PET, cu o capacitate de 12 mii/sticle pe ora. Deschiderea oficială a „Coca-Cola Îmbuteliere Chișinău”, după reconstrucție, a avut loc în mai 2011, pentru ca acum, după patru ani, compania să renunțe la activitatea de îmbuteliere.
“Această decizie este rezultatul unui proces permanent de analiză a infrastructurii deținute de Coca-Cola Imbuteliere Chișinău și este parte a strategiei noastre de eficientizare și dezvoltare pe termen lung, susținând în continuare investițiile în piața de desfacere din Republica Moldova”, arată comunicatul companiei.
Parte din distribuția pe piața Republicii Moldova se va face din producția fabricilor din România. Coca-Cola HBC deține trei fabrici în România, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.
În țara noastră, vânzările Coca-Cola HBC au urcat cu aproape 10% în primul semestru, susținute de creșteri pe toate segmentele. România a contribuit, alături de Ucraina și Nigeria, la avansul volumelor pe piața emergentă cu 5,4%, se arată în raportul financiar al grupului.