Google, Apple și Microsoft sunt cele mai valoroase branduri din lume, arată ediția din 2017 a unui top realizat anual de BrandZ, potrivit căruia valoarea cumulată a celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut cu 8%, la 3.600 miliarde de dolari, după un avans de 3% înregistrat în urmă cu un an.
Astfel, brandul Google valorează 245,5 miliarde de dolari, Apple 234,6 miliarde de dolari, iar Microsoft 143,2 miliarde de dolari, scrie News.ro.
Valoarea combinată a brandurilor Google și Apple este echivalentă cu PIB-ul Suediei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Amazon a intrat în top 10 global pe poziția a patra, în urma unei creșteri de 41% a valorii brandului, la 139 de milioane de dolari.
Top 10 mai include în ordine Facebook, AT&T, Visa, Tencent, IBM și Mc’Donalds.
Un număr de 37 de companii tehnologice reprezintă 54% din valoarea celor 100 de branduri incluse în topul global al BrandZ.
Valoarea brandurilor tehnologice din Global Top 100 a crescut cu 16% în termeni anuali, comparativ cu avansul de 4% al celorlalte mărci.
Cele șapte branduri nou intrate în topul acestui an au legătură cu tehnologia, respectiv YouTube, HPE, Salesforce, Netflix, Snapchat, precum și Xfinity și Sprint.
Mărcile din retail au consemnat și ele o creștere ridicată a valorii, de 14%, susținută de comerțul electronic. Esta cazul avansului de 41% consemnat de Amazon și cel de 20% al Alibaba.
Valoarea brandului Adidas a avansat cu 58%, performanță susținută de soliditatea ofertei sale de modă și a inițiativelor de creștere a popularității pe piața americană.
Un număr de 54 din cele 100 de branduri incluse în top sunt din Statele Unite și reprezintă 71% din valoarea totală a acestora.
În ultimii 12 ani, valoarea brandurilor americane a crescut cu 181%, comparativ cu 102% în cazul mărcilor din alte țări.
În termeni anuali, valoarea brandurilor americane a avansat cu 12%, iar cea a altor branduri a scăzut cu 1%, cu excepția celor din China, a căror valoare a urcat cu 1%.
Un număr de 13 branduri din totalul de 100 provin din China, față de numai 1 în urmă cu 12 ani. Valoarea mărcilor chinezești a crescut cu 937% în ultimii 12 ani, reprezentând 11% din valoarea top 100.
BrandZ notează că vârsta medie a unui brand din top 100 este în prezent de 67 de ani, în scădere de la 83 de ani în 2006.