Peste 70% din bugetul unui IMM este direcționat către salariile și beneficiile angajaților, în schimb, pentru investiții rămân bani mai puțini, iar accesul la alte surse de finanțare este îngreunat de ”lipsa logicii din sistem”, este de părere Bogdan Nicoară, CEO si Co-fondator al 4ideas, agenție digitală de brand înființată în anul 2009 în Ploiești, dar care lucrează pentru mărci cunoscute precum Arctic, Beko sau Arsis.
Nicoară spune că pentru alte investiții bugetul este limitat, fiind nevoie de surse externe cum ar fi instituțiile financiar-bancare sau fondurile europene, care rămân o opțiune tentantă, însă presărată cu numeroase piedici birocratice.
”Planurile noastre sunt de creștere. Reinvestim aproape tot profitul si am fost pe break-even încă din primul an. Există în acest moment și multe linii de finanțare deschise, dar sunt destul de greu de accesat, deoarece o mare parte din conditiile impuse sunt dificil de sustinut pentru business-uri ongoing, fiind mai degraba de ajutor pentru deschiderea unor noi linii de business. Noi ne-am lovit, de asemenea, de cateva ori, de lipsa experientei de business a persoanelor care se ocupa la nivel local de aceste programe de finantare. Pe de alta parte, pe liniile de finanțare europene nu se mai promoveaza de exemplu in acest moment si dezvoltarea business-urilor in București, aceasta fiind categorisită ca o zonă dezvoltată. Totuși, pentru simplul fapt că este un motor al economiei românești, ar trebui să existe susținere în continuare si aici. Accesul la linii de finanțare ar crește ponderea investițiilor în firmă”, a declarat pentru Profit.ro Bogdan Nicoară,
Din nevoia de a schimba ceva in aceste sens, 4ideas este parte din grupuri de companii care susțin anumite inițiative legislative și proiecte care să ajute și companiile mici.
4ideas este o agentie digitală de brand înființată de doi tineri antreprenori din Ploiești, Bogdan Nicoară și Mihai Crăciun, în anul 2009, cu peste 240 de proiecte pentru 180 de clienți.
Despre primii pași în zona de business Bogdan Nicoară spune că agentia digitală a avut un traseu marcat de flexibilitate. “Fiind jucători într-un domeniu extrem de agil, a fost dificil sa ne tinem de un plan fix si am ales sa ne adaptam pe parcurs. Au existat multe oportunitati de-a lungul timpului. Dar de un an și jumătate am stabilit o direcție strategică de business development iar rezultatele ei se văd deja.”
Proiectele 4ideas se concentrează spre companii mari și foarte mari, cu planuri de investiție consistente în zona de digital: ”Fiecare an de activitate a adus dublare pentru firmă atât la nivelul cifrei de afaceri, cât și la nivelul clienților și proiectelor. Acest lucru se datorează și faptului că nu ne-a fost frică să ne prezentăm în fața unor jucători mari cu soluțiile cele mai bune pe care le-am putut livra și acestea au funcționat. Mulți ne-au rămas clienții pe termen lung și parteneriatul cu ei ne ajută să fim în continuă creștere. Activăm pe o piață puternic concurențială, unde se duc adevărate lupte intre agentii. Insa noi suntem adeptii competitiei colaborative si credem în puterea parteneriatelor în mediul online”, spune Bogdan Nicoară.
“Ca mod de lucru general, challenge-uim brief-ul clientului pana ajungem la adevaratele obiective de business, le transformăm apoi în obiective de marketing, digital dar si traditional la nevoie și, in final, devoltăm produse digitale si actiuni de comunicare si promovare prin care aducem clienții cat mai aproape de aceste obiective”.
Dezvoltarea dinamică a companiei este sustinută în mare parte de specialiștii care compun echipa 4ideas si de know-how-ul lor. Compania și-a triplat echipa comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 7 la 20 persoane, iar până la sfârșitul anului conform planului vor ajunge la 25.
“Realizând ca nu putem crește atât de repede fără să ne asumăm și un risc semnificativ al problemelor de coeziune a echipei, am început să colaboram cu un happiness consultant: un specialist in psihologie si training care să țină echipa închegată în timp ce noi toți muncim, să facă, practic, managementul fericirii. Și funcționează”, explică Bogdan Nicoară vorbind despre importanța atmosferei din cadrul unei companii.
El arată că firma a oferit beneficii angajaților încă din primul an, prin diverse bartere și că în ritm cu creșterea echipei și pachetul de beneficii a crescut, cel mai recent adăugat fiind pachetul de prevenție de la Rețeaua de sănătate Regina Maria destinat IMM. Au ales cu usurință acest pachet din oferta de pe piață, printre principalele criterii luate în considerare fiind calitatea serviciilor, profilul și proximitatea unităților din rețea. De asemenea, 4ideas are dezvoltat și un program prin care își recompensează angajații cu bonusuri de performanță.
”Găsim foarte greu oameni potriviti culturii noastre organizationale. Ne-am concentrat în ultima vreme pe atragerea în echipa a două tipuri de persoane: fie juniori ambițioși și creativi, care chiar dacă nu au experiență au o dorință mare de a invata, fie seniori, oameni foarte buni în zonele lor de specializare, ale căror salarii pot fi la nivel de top management. Suntem fericiți că nu pierdem oameni și că avem un mix foarte productiv de competențe în agenție: concept si strategie de marketing online, performance marketing, development, design, account management, copywriting si community management.”, mai spune Nicoară.
Bogdan Nicoara este co-fondator și CEO al agenției 4ideas cu peste 15 ani de experiență în marketing, 8 ani în management și 7 ani în dezvoltarea de proiecte pentru mediul digital.
Mihai Crăciun este co-fondator și CTO al agenției 4ideas. Și-a inceput cariera acum 10 ani, ca Technical Support Engineer,și are experiență de peste 8 ani în web development, digital marketing strategy și project management.
Descoperă și alte sfaturi și povești despre sănătatea în afaceri!