Tesla ar putea fi nevoită să ceară creditorilor și acționarilor mai mult capital, pentru finanțarea dezvoltării camionului semielectric și a noului model roadster, ambele prezentate joi, precum și pentru creșterea producției automobilului electric de serie Model 3, potrivit analiștilor intervievați de Reuters, transmite News.ro.
Directorul general al Tesla, Elon Musk, a surprins joi audiența, la evenimentul de lansare a camionului Semi, prezentând un prototip pentru noua generație a Tesla Roadster. Musk a promis că Roadster va fi cel mai rapid automobil de serie disponibil. Primele 1.000 de astfel de automobile vor costa 250.000 de dolari fiecare, vor fi plătite în avans, iar prețurile automobilelor produse ulterior vor porni de la 200.000 de dolaei.
Banii încasați în avans de la clienți vor aduce Tesla 250.000 de milioane de dolari, pentru un automobil care va intra probabil în producție în 2020.
Musk nu a precizat cum va genera Tesla fonduri suplimentare pentru camionul Semi și Roadster și cum va depăși problemele de producție care au întârziat fabricarea automobilului de serie Model 3.
Tesla a cheltuit în trimestrul al treilea 1,1 miliarde de dolari pentru divizia auto și anticipează cheltuieli de 1 miliard de dolari în trimestrul actual. La 30 septembrie, compania avea rezerve de numerar și echivalente de 3,5 miliarde de dolari.
În ritmul actual al cheltuielilor, rezervele Testa vor scădea la aproximativ 1 miliard de dolari până la sfârșitul primului trimestru.
”În esență, ce s-a întâmplat la evenimentul de joi se adaugă la lista de cumpărături a lui Musk, într-o perioadă în care compania are dificultăți să producă vehiculul său de bază, Model 3”, a spus Jeffrey Osborne, analist la firma Cowen.
Tesla a amânat cu trei luni termenul la care Testla ar fi trebuit să ajungă la un volum de producție de serie pentru sedanul Model 3, considerat esențial pentru viitorul pe termen lung al companiei, din cauza problemelor din procesul de fabricație.
Pentru următorii câțiva ani, cheltuielile de capital ale Tesla vor fi de peste 15-20 de miliarde de dolari, a arătat Osborne.
Unii analiști consideră că fabricarea camioanelor va fi costisitoare pentru companie, care deja a anunțat că se află într-un ”iad al producției”, referindu-se la Model 3.
Philippe Houchois, analist la firma Jefferies, anticipează că Tesla va trebui să atragă 2,5-3 miliarde de dolari pentru a continua fără probleme producția automobilului Model 3.
Cea mai recentă vânzare de obligațiuni a Testa, efectuată în luna august, a fost bine primită pe piață, iar compania a majorat oferta de la 1,5 miliarde de dolari la 1,8 miliarde de dolari. Dar obligațiunile au fost tranzacționare sub prețul din ofertă pe piața secundară, sugerând că ar putea fi dificil pentru Testa să se împrumute din nou în curând.