În al treilea trimestru al anului au fost livrate la nivel global 40 de milioane de tablete.
Statistica aparține celor de la IDC, care pun scăderea în principal pe seama creșterilor pe care celelalte două categorii concurente, smartphone-urile și PC-urile, le-au înregistrat în ultima vreme.
În Q3 2017 au fost livrate cu 5,4% mai puține tablete decât în aceeași perioadă a anului trecut, când producătorii reușeau să aducă pe piață 42,3 milioane de unități. Este al 12 trimestru consecutiv de declin pentru piața tabletelor.
În ceea ce privește producătorii, există patru mari câștigători, toți aflându-se în top 5. Apple se menține în poziția de lider, cu 10,3 milioane de unități livrate, deținând puțin peste un sfert din piață. Creșterea înregistrată de Apple este de 11,4%.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Amazon, care ocupă locul doi, are și cea mai mare creștere. Gigantul american, datorită politicii agresive de preț, a livrat în acest trimestru 4,4 milioane de unități, înregistrând o creștere de 38,7%.
Huawei și Lenovo își împart locul patru în topul producătorilor, fiecare reușind să livreze câte 3 milioane de unități. Diferența este că Huawei a crescut cu 18,8%, în timp ce Lenovo cu 8.9%.
Restul producătorilor sunt pe minus, inclusiv Samsung. Producătorul coreean, care se menține pe locul doi în clasamentul producătorilor din ultimul trimestru, a livrat 6 milioane de tablete, deținând 15% din piață. Cum în aceeași perioadă a anului trecut livrase 6,5 milioane de unități, Samsung înregistrează o scădere de 7,9%.