Deprecierea leului a redus cu 10% veniturile în dolari ale UPC Romania în primele 9 luni

scris 6 nov 2015

UPC România a consemnat, în primele nouă luni ale acestui an, venituri de 117,5 milioane de dolari, în scădere cu 9,9% față de septembrie 2014, pe fondul deprecierii monedei naționale față de dolar cu 21%, conform datelor publicate de grupul american Liberty Global.

În septembrie 2014, veniturile operatorului telecom au atins 130,5 milioane de dolari.

Urmărește-ne și pe Google News

În trimestrul trei al anului, veniturile operatorului prin cablu TV au scăzut cu 8%, de la 43,5 milioane de dolari la 40 milioane de dolari.     

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Și după primul semestru al anului, UPC România a consemnat venituri de 77,6 milioane de dolari, în scădere cu 10,8% față de iunie 2014, compania anunțând că, în moneda națională, au crescut cu 8,8%, la 309,4 milioane de lei, pe fondul deprecierii leului față de dolarul american cu 22,4%. 

În moneda națională, veniturile operatorului telecom în trimestrul trei au depășit 159 milioane de lei, cu 9,7% mai mult față de intervalul iulie - septembrie 2014, conform datelor comunicate de UPC Romania.

Pe total, conform informațiilor UPC remis la solicitarea Profit.ro, veniturile in lei aferente primelor 9 luni au atins 468,8 milioane de lei, în creștere cu 9,5 față de septembrie 2014.

Conform ultimelor date ale grupului american Liberty Global, care deține indirect UPC România, numărul abonamentelor (indicatorul Total RGU) a urcat cu 7,9% în primele nouă luni, la 2,04 milioane, iar cel al bazei de clienți (indicatorul Customer Relationsships) cu 3,6%, la 1,21 milioane.

Defalcat, segmentul serviciilor de telefonie a înregistrat cel mai mare avans în perioda analizată, creșterea fiind de 18,9% față de septembrie 2014, la 370.600.

Alături de telefonie, și serviciile de acces la internet au contribuit semnificativ la avansul portofoliului de abonamente al operatorului. Astfel, la finele lunii septembrie, UPC România a înregistrat o creștere de 8% a numărului de abonamente de televiziune digitală, la 580.400.

În schimb, pe televiziunea analogică, abonamentele au coborât cu 7,6%, la 290.500.

Operatorul a obținut rezultate bune și pe segmentul serviciilor de televiziune prin satelit (DTH), avansul fiind 6,7% față de septembrie 2014, la 326.300.

UPC România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu de pe piața locală.

Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.

Principalii concurenți ai UPC Romania sunt RCS&RDS, Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom) și Digital Cable Systems (AKTA).

Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit și analogică), internet în bandă largă și telefonie în aproximativ 300 de localități.

În 2014, afacerile operatorului au urcat cu 7,9%, la 491,96 milioane de lei, iar pierderile au coborât cu aproape 20%, la 206,77 milioane de lei, potrivit datelor disponibile pe pagina web a Ministerului Finanțelor Publice.

Numărul mediu de salariați a scăzut cu 12%, la 1.451.

Liberty Global este una dintre cele mai mari companii internaționale de comunicații, cu operațiuni în 14 țări și 56 milioane de clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
upc romania
rezultate
abonamente
venituri