Serviciul Vodafone de plăți prin intermediul telefonului mobil, M-Pesa, nu va mai fi disponibil din luna decembrie, singura operațiune care va rămâne disponibilă fiind retragerea de numerar. Vodafone România este al doilea mare jucător pe piața telefoniei mobile.
La solicitarea Profit.ro, reprezentanții Vodafone România au declarat: "În urma unei evaluări detaliate a evoluției serviciului M-Pesa, Vodafone România a decis să sisteze acest serviciu în 1 decembrie 2017. Ne-am contactat clienții pentru a le face cunoscută această schimbare, punându-le la dispoziție informații suplimentare referitorare la procesul de sistare. Clienții M-Pesa nu au niciun motiv de îngrijorare, deoarece fondurile lor rămân în siguranță, ușor de accesat, pentru a fi utilizate în diverse operațiuni sau retrase, în funcție de ceea ce doresc".
Serviciul este operat de Vodafone România M-Payments, firmă al cărei capital social a fost majorat în primăvară de Vodafone România cu 4,5 milioane de lei, la 49,19 milioane de lei.
"Decizia sistării serviciului de plăți M-Pesa a fost luată în urma analizarii evoluției acestui serviciu și ținând cont de contextul de piață actual", este explicația companiei.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
În iulie 2015, fostul director general al Vodafone România Ravinder Takkar a declarat că M-Pesa a ajuns la câteva sute de mii de clienți, aceasta fiind singura informatie cu privire la numărul de clienți.
Vodafone transmite clienților că banii din cont sunt în siguranță, fiind în continuare protejați în conformitate cu prevederile legale în vigoare, aplicabile emitenților de monedă electronică. Până la 30 noiembrie 2017, pot fi folosiți pentru următoarele operațiuni: retragere de numerar, plată facturi Vodafone, reîncarcare conturi de cartele preplătite Vodafone sau transfer către un alt client M-Pesa.
Începând cu 1 decembrie, data la care serviciul va fi sistat, clienții vor avea la dispoziție doar opțiunea de retragere a fondurilor rămase, din magazinele proprii Vodafone. Perioada în care fondurile proprii rămase după această dată pot fi retrase integral este de 3 ani.
Din momentul înregistrării solicitării de retragere, termenul este de 2 zile lucrătoare, timp în care compania va verifica existența soldului și dreptul clienților de a-l solicita, aceștia urmând să fie informați prin SMS asupra rezultatului verificărilor.
După primirea notificării prin SMS, clientul trebuie să se prezinte pentru ridicarea banilor în maximum 30 zile calendaristice. Dacă nu poate finaliza retragerea în acest termen, va trebui să parcurgă încă o dată procesul de solicitare a banilor.
Doar titularul soldului disponibil poate solicita banii. De asemenea, moștenitorii titularului pot solicita și primi banii în baza certificatului de deces și a actului de moștenitor.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacție de 9 milioane dolari în IT, o firmă din Craiova cumpărată de o companie din GermaniaOperatorul nu are la acest moment în vedere un alt produs care să înlocuiască M-Pesa.
Vodafone România M-Payments, furnizorul serviciului de plăți de pe telefonul mobil M-Pesa, și-a redus pierderea anul trecut la 11,8 milioane de lei, de la 16,9 milioane de lei în 2015.
Afacerile societății au crescut cu 59,8%, la 600.243 lei, cu un număr mediu de angajați de 37, de la 45 în 2015.
Lansat în martie 2014, serviciul M-Pesa nu presupune existența unui cont bancar sau a unei conexiuni la net și poate fi folosit și de pe telefoane simple, nu doar de pe terminale inteligente (smartphone-uri).