Retailerul francez de echipamente sportive Decathlon continuă extinderea în România prin deschiderea primului său magazin din Bacău, în cadrul Hello Shopping Park, și ajunge astfel la o rețea de 18 unități.
"Ne bucurăm foarte mult să deschidem acest magazin în Bacău, mai ales pentru că avem deja clienți loiali aici. Am pregătit o gamă de peste 5.000 de articole și echipamente sportive, pentru pasiunile fiecărei categorii de vârstă (…). Ne dorim să facem sportul accesibil unui public cât mai larg din România, iar cu fiecare deschidere de magazin contribuim la îndeplinirea acestui scop”, a declarat Eric Mazillier – Country Manager, Decathlon România.
Acesta este al treilea magazin al retailerului din zona Moldovei, se întinde pe o suprafață de 1.200 metri pătrați și cuprinde articole pentru peste 50 de sporturi.
Anul trecut, compania a deschis diferite formate de magazine în patru orașe: Oradea, Târgu Jiu, Târgu Mureș și București.
”Fiecare magazin este diferit și analizăm fiecare oraș în parte pentru a vedea unde ne extindem. Dacă găsim oportunități, deschidem și 10 magazine sau poate niciunul. Targetul pentru mine nu este să deschid magazine, ci să găsim locurile unde să exprimăm conceptul nostru", spunea Mazillier la începutul anului.
Magazinele companiei din România au suprafețe cuprinse între 1.000 și 5.000 de metri, sunt amplasate în principal spre ieșirile din orașe și cuprind produse pentru 50-90 de sporturi.
Portofoliul Decathlon cuprinde 16 mărci proprii și 35.000 produse. Magazinele comercializează însă și mărci internaționale: Adidas, Nike, Columbia, Shimano, Salomon, Wilson, etc.
În România, francezii produc biciclete, încălțăminte și haine, iar partenerii săi au circa 1.000 de angajați. Astfel, anul trecut, Decathlon a fabricat în România 400.000 de biciclete, 150.000 accesorii pentru biciclete, 500.000 articole textile (2 producători) și 300.000 perechi de încălțăminte (3 producători).
Printre competitorii Decathlon se numără Hervis și Intersport.
Compania a intrat în România în 2009, când a deschis magazinul din cartierul Militari, din București. Decathlon este deținut de familia franceză Mulliez, care mai controlează hipermarketurile Auchan și rețeaua de bricolaj Leroy Merlin.
În primii doi ani, afacerile Decathlon s-au dublat pe piața din România, iar apoi au avut o creștere constantă între 20 și 40%.
Afacerile Decathlon în România au ajuns anul trecut la circa 500 milioane lei (112 milioane euro).
Decathlon este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața mondială a echipamentelor sportive.