Cumpărătorii online au cheltuit de Black Friday 113,3 milioane de lei, cu 67% mai mult decât anul trecut

Cumpărătorii online au cheltuit de Black Friday 113,3 milioane de lei, cu 67% mai mult decât anul trecut
scris 21 nov 2016

Românii au efectuat 188.000 de tranzacții cu plata online cu ocazia evenimentului de Black Friday, desfășurat în perioada 18-20 noiembrie, pentru produse în valoare totală de 113,3 milioane de lei, în creștere cu 67% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor procesatorului de plăți PayU România.

Totodată, aceștia au cheltuit, în medie, cu 42 de lei mai mult în acest an pentru o achiziție decât anul trecut, coșul mediu de cumpărături ajungând la 602 lei, însă suma este aproape dublă față de anul 2013, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Produsele IT&C au fost achiziționate cu precădere în prima parte a zilei de vineri, când valoarea medie a coșului de cumpărături a atins nivelul maxim de 832 lei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cea mai mare comandă a venit din Ungaria, cu o valoare de 143.000 de lei, fiind urmată de două comenzi din România, cu valori apropiate, de 36.000 lei, respectiv 35.000 de lei.

“Pentru o parte dintre comercianți, Black Friday a început la miezul nopții, însă la ora 7:00 dimineața am înregistrat o creștere spectaculoasă în platforma PayU, ajungând în scurt timp la 500 de tranzacții pe minut, de două ori mai multe față de nivelul maxim de anul trecut. Minutul de aur a fost la ora 8:10”, a declarat directorul de țară al PayU România, Marius Costin.

Datele procesatorului de plăți arată că, dacă în urmă cu trei ani românii efectuau doar 56.000 de tranzacții cu plata online pentru cumpărături de Black Friday, numărul acestora a urcat în fiecare an, ajungând la 120.000 de tranzacții anul trecut și la 188.000 în acest an.

Totodată, volumele tranzacționate au crescut de peste șase ori în ultimii trei ani, având în vedere că plățile online cumulau puțin peste 18 milioane de lei în anul 2013.

Din totalul plăților online efectuate în sistemul PayU România, aproape o treime au fost efectuate folosind cardul cu rate.

Apple recunoaște că unele modele de iPhone 6s au probleme cu bateria și începe un program gratuit de reparații CITEȘTE ȘI Apple recunoaște că unele modele de iPhone 6s au probleme cu bateria și începe un program gratuit de reparații

Circa 6 din 10 români care au cumpărat și plătit online de Black Friday și-au luat produse IT&C, în creștere cu 52,3%. Aproape o treime dintre vânzări au vizat însă produse de mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, cosmetice sau vinuri, categorie care a consemnat o creștere de 125%.

Produsele din categoria fashion au avut vânzări mai mari cu 50,3%, reprezentând 5% din total.

“La ediția Black Friday de anul acesta PayU a procesat plăți din 87 țări. În top 5 țări cu cele mai mari comenzi au fost: Lituania (coș mediu 1.771 lei), Finlanda (coș mediu 1.250 lei), Slovenia (coș mediu 874 lei), Rusia (coș mediu 651 lei) și România (coș mediu 623 lei)”, arată datele procesatorului.

Printre retailerii din portofoliul PayU care au participat la ediția Black Friday de anul acesta se numără Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

viewscnt
Afla mai multe despre
black friday 2016
payu romania