Flanco Retail a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,07 miliarde de lei, în creștere cu 9% față de anul precedent, și cu un profit de 21 milioane de lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
În 2017, potrivit www.termene.ro, afacerile retailerului au atins 983,3 milioane de lei, iar profitul net s-a situat la 5,2 milioane de lei.
Telecom este astfel cel mai important sector din piață, cu o pondere de 42%. La nivel de trimestru patru, piața românească de electro-IT a ajuns aproape de 1,2 miliarde de euro, impulsionată de evenimente promoționale precum Black Friday și Crăciun.

Comparativ cu T4 2017, piața a crescut cu aproape 7%, principalele motoare fiind sectorul electrocasnicelor mari și cel al echipamentelor de birou, cu rate de creștere de 12%, respectiv 13%.
“Urmărirea cu consecvență, pe parcursul ultimilor ani, a strategiei de eficientizare a rețelei de magazine a dus la un 2018 cu rezultate foarte bune atât la nivelul vânzărilor, cât și al profitabilității, care demonstrează că Flanco este o companie solidă, cu un ritm de creștere sigur și constant”, spune Dragoș Sîrbu, șeful Flanco.
La finalul anului 2018, rețeaua de magazine Flanco număra 135 de unități, cu o suprafață totală de vânzare de peste 70.000 metri pătrați. Cifra a fost atinsă în urma a 18 deschideri și a 8 închideri desfășurate pe parcursul anului, completate de 13 magazine reamenajate potrivit conceptului nou lansat, Simplu-Ușor-Sigur, care și-a propus să ofere o experiență de cumpărare mai bună și mai facilă clienților Flanco.
Prezent în 95 de orașe ale țării, cu 8 orașe mai mult decât în 2017, retailerul s-a concentrat pe tipurile de spații care și-au dovedit eficiența de-a lungul timpului – magazine amenajate în galerii comerciale și parcuri de retail (40%), urmate de magazinele stradale (40%), restul de 20% fiind reprezentat de magazinele din centre comerciale, în special în marile orașe.
O altă premieră marcată de retailer în 2018 o reprezintă deschiderea primului outlet electro-IT din retailul autohton – magazinul Flanco Mihai Bravu din Capitală.

“Strategia pe care am urmat-o în offline și-a dovedit eficiența la nivelul vânzărilor înregistrate în magazine. Deși, per total, traficul a înregistrat o ușoară scădere, ca urmare a numărului tot mai mare de clienți care preferă să cumpere online, rata de conversie din magazine a crescut cu 10%, ceea ce ne demonstrează că aceia care ne calcă pragul sunt mai bine informați și mai hotărâți în actul de cumpărare”, spune Sîrbu.
Online-ul, și mai cu seamă canalul de mobile, ocupă o pondere tot mai mare din totalul vânzărilor. 70% din traficul online provine din mobile, iar vânzările generate de pe dispozitive mobile au crescut cu 58% față de 2017. La succesul vânzărilor online a contribuit și serviciul de creditare, care poate fi accesat direct pe flanco.ro, cu o creștere spectaculoasă, de 74%.
Valoarea investițiilor companiei a crescut cu 25% față de anul 2017, până la un total de 10 milioane de lei. Două treimi din această sumă au mers către rețeaua de magazine, iar restul s-a împărțit în mod egal între investițiile în infrastructura IT și în programele HR.

Pentru 2019, Flanco își propune un ritm de creștere de 12% și o extindere a rețelei cu alte 20 de magazine, pregătind investiții în valoare de 12 milioane de lei.
“Ne dorim să venim în întâmpinarea clienților noștri, cu accent pe zonele pentru care și-au manifestat în mod special interesul – cum ar fi comenzile online, prin optimizarea acestora cu opțiuni noi de livrare, sau gama de servicii, pe care ne dorim să o extindem în acest an”, spune Dragoș Sîrbu.
Controlat aproape integral de omul de afaceri Iulian Stanciu, Flanco este unul dintre cei mai importanți retaileri autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice.
Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania deține o rețea de 135 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 96 de orașe.