Flanco Retail a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,07 miliarde de lei, în creștere cu 9% față de anul precedent, și cu un profit de 21 milioane de lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
În 2017, potrivit www.termene.ro, afacerile retailerului au atins 983,3 milioane de lei, iar profitul net s-a situat la 5,2 milioane de lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Telecom este astfel cel mai important sector din piață, cu o pondere de 42%. La nivel de trimestru patru, piața românească de electro-IT a ajuns aproape de 1,2 miliarde de euro, impulsionată de evenimente promoționale precum Black Friday și Crăciun.
Comparativ cu T4 2017, piața a crescut cu aproape 7%, principalele motoare fiind sectorul electrocasnicelor mari și cel al echipamentelor de birou, cu rate de creștere de 12%, respectiv 13%.
“Urmărirea cu consecvență, pe parcursul ultimilor ani, a strategiei de eficientizare a rețelei de magazine a dus la un 2018 cu rezultate foarte bune atât la nivelul vânzărilor, cât și al profitabilității, care demonstrează că Flanco este o companie solidă, cu un ritm de creștere sigur și constant”, spune Dragoș Sîrbu, șeful Flanco.
La finalul anului 2018, rețeaua de magazine Flanco număra 135 de unități, cu o suprafață totală de vânzare de peste 70.000 metri pătrați. Cifra a fost atinsă în urma a 18 deschideri și a 8 închideri desfășurate pe parcursul anului, completate de 13 magazine reamenajate potrivit conceptului nou lansat, Simplu-Ușor-Sigur, care și-a propus să ofere o experiență de cumpărare mai bună și mai facilă clienților Flanco.
Prezent în 95 de orașe ale țării, cu 8 orașe mai mult decât în 2017, retailerul s-a concentrat pe tipurile de spații care și-au dovedit eficiența de-a lungul timpului – magazine amenajate în galerii comerciale și parcuri de retail (40%), urmate de magazinele stradale (40%), restul de 20% fiind reprezentat de magazinele din centre comerciale, în special în marile orașe.
O altă premieră marcată de retailer în 2018 o reprezintă deschiderea primului outlet electro-IT din retailul autohton – magazinul Flanco Mihai Bravu din Capitală.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Iulian Stanciu, CEO eMag, intră în nume propriu în acționariatul PC Garage“Strategia pe care am urmat-o în offline și-a dovedit eficiența la nivelul vânzărilor înregistrate în magazine. Deși, per total, traficul a înregistrat o ușoară scădere, ca urmare a numărului tot mai mare de clienți care preferă să cumpere online, rata de conversie din magazine a crescut cu 10%, ceea ce ne demonstrează că aceia care ne calcă pragul sunt mai bine informați și mai hotărâți în actul de cumpărare”, spune Sîrbu.
Online-ul, și mai cu seamă canalul de mobile, ocupă o pondere tot mai mare din totalul vânzărilor. 70% din traficul online provine din mobile, iar vânzările generate de pe dispozitive mobile au crescut cu 58% față de 2017. La succesul vânzărilor online a contribuit și serviciul de creditare, care poate fi accesat direct pe flanco.ro, cu o creștere spectaculoasă, de 74%.
Valoarea investițiilor companiei a crescut cu 25% față de anul 2017, până la un total de 10 milioane de lei. Două treimi din această sumă au mers către rețeaua de magazine, iar restul s-a împărțit în mod egal între investițiile în infrastructura IT și în programele HR.
CITEȘTE ȘI Orange Money lansează carduri de debit Visa și noi modalități de platăPentru 2019, Flanco își propune un ritm de creștere de 12% și o extindere a rețelei cu alte 20 de magazine, pregătind investiții în valoare de 12 milioane de lei.
“Ne dorim să venim în întâmpinarea clienților noștri, cu accent pe zonele pentru care și-au manifestat în mod special interesul – cum ar fi comenzile online, prin optimizarea acestora cu opțiuni noi de livrare, sau gama de servicii, pe care ne dorim să o extindem în acest an”, spune Dragoș Sîrbu.
Controlat aproape integral de omul de afaceri Iulian Stanciu, Flanco este unul dintre cei mai importanți retaileri autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice.
Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania deține o rețea de 135 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 96 de orașe.