Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care fondul de investiții fondul de investiții Mid Europa preia rețeaua de supermarketuri Profi, cu o valoare de 533 milioane euro.
”Autoritatea de concurență a evaluat tranzacția din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal (...) Analiza Consiliului Concurenței a condus la concluzia că operațiunea de concentrare economică nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața națională sau pe o parte a acesteia”, precizează Consiliul.
În noiembrie anul trecut, fondul de investiții Mid Europa, proprietar al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, a semnat acordul de preluare a rețelei de magazine Profi de la Enterprise Investors, pentru 553 milioane euro, cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc, tranzacția fiind anunțată în premieră de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Un grup de șase bănci acordă Mid Europa un credit sindicalizat de 305 milioane euro pentru achiziția rețelei de magazine ProfiÎn 2016, Profi a deschis 134 de magazine noi și a ajuns la 500 de magazine, iar pentru 2017 plusează și vrea să deschidă 200 de supermarketuri noi. Acestea vor aduce un plus între 3.000 și 3.600 de angajați noi, dar și extinderea capacităților logistice, inclusiv cu un depozit nou, de 20.000 metri pătrați, în zona Moldovei, la Roman.
Compania operează trei formate de magazine - Profi, Profi City și Loco (pentru rural).
”Din cele 200 de magazine planificate, o treime sunt alocate Loco, o treime formatului Standard și o treime City. Vedem potențial mare de creștere în segmentul de proximitate din România. Compania este într-o formă excelentă și are un potențial semnificativ de creștere în următorii ani pentru că Romania are multe zone în care retailul modern nu a ajuns incă”, a declarat Daniel Cârstea, directorul general al Profi.
De la începutul anului, retailerul s-a extins cu 10 supermarketuri noi și a ajuns la 511 magazine.
În ceea ce privește ponderea în cifra de afaceri, Loco reprezintă până în 10%, City 25%, iar cele standard restul de 65%. Această valoare ar putea propulsa Profi pe locul 6 sau 7 în topul companiilor care reprezintă retailul modern din România.
Profi a ocupat în 2015 locul 9 pe piața românească de retail după cifra de afaceri, de 2,54 miliarde lei (565 milioane euro).
Profi este retailerul cu cea mai mare extindere geografică din România, fiind prezent în 263 de localități, cu aproape 11.000 de angajați.