Producătorul român de înghețată Betty Ice anunță oficial că a semnat un acord de vânzare către gigantul anglo-olandez Unilever, al doilea mare jucător din industria alimentară, confirmând astfel informațiile transmise anterior de Profit.ro. Divizia de înghețată din cadrul Unilever South Central Europe și Betty Ice vor opera ca o companie de sine stătătoare în cadrul Unilever, condusă de omul de afaceri sucevean Vasile Armenean, care controlează Betty Ice, din poziția de General Manager.
“În 23 de ani am dezvoltat o afacere extraordinară în România. Suntem mândri că Betty Ice, brandul de înghețată românesc numărul 1, va intra în portofoliul producătorului de înghețată numărul 1 din lume. Istoria noastră în România și viziunea Unilever sunt combinația ideală pentru viitorul brandului Betty Ice”, spune Armenean.
Surse din piața de fuziuni și achiziții citate de mirsanu.ro estimează în jurul a 80 – 90 milioane euro valoarea achiziției Betty Ice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Betty Ice, pe piață din 1994, afacere fondată și deținută de omul de afaceri sucevean Vasile Armenean, a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 126 de milioane de lei, în creștere cu 10,5% față de anul anterior.
Vasile Armenean
Profitul s-a cifrat la 23,3 milioane de lei.
Compania deține o fabrică în Suceava și are peste 180 de chioșcuri de înghețată deschise pe timpul verii.
Antreprenorul sucevean a crescut și numărul de angajați. Astfel, în 2016, în cadrul companiei Betty Ice, erau angajate 635 de persoane, față de 609 persoane în 2015. Astăzi, în companie lucrează 760 de angajați.
În România, Unilever este prezent și cu brandurile de margarină Becel, Rama și Delma. În România, alături de alte țări, Unilever comercializează margarina Flora sub brandul Becel.
De asemenea, Unilever este prezentă și pe piața locală de înghețată din 2009 cu brandul Algida, sub umbrela căruia intră Big Milk, Napoca, Cornetto, Carte D’Or, Magnum, Twister.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: FUCHS, cel mai mare producător independent de lubrifianți, a cumpărat afacerea distribuitorului din RomâniaUnilever, care mai are în portofoliu peste 400 de mărci, precum Knorr, Domestos, Magnum, Axe, Lipton și Dove, a fost desemnată în primăvara anului trecut compania cu cea mai bună strategie de marketing din lume în indicele Effie Effectiveness Index.
Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală și a locuinței, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori în fiecare zi.
Compania este al doilea jucător pe piața mondială, după Nestle.
Compania are circa 169.000 de angajați și a generat în 2016 vânzări în valoare de 52,7 miliarde euro în 2016.