Poșta Română a extins parteneriatul cu eMAG prin care operatorul național de servicii poștale livrează colete către clienții retailerului online, prin intermediul serviciului PostCollect. Astfel, dacă în prezent numărul oficiilor poștale care furnizează acest serviciu a ajuns la 104, numărul acestora va atinge 200 de unități luna viitoare, la nivel național.
Creșterea constantă a volumului de trimiteri prin serviciul PostCollect, în doar un an de la lansarea acestui produs, a dus la extinderea parteneriatului dintre Poșta Română și eMAG.
Dacă, în faza pilot, s-a început livrarea coletelor în doar două oficii poștale (Târgoviște și Buzău), în etapa a doua, serviciul a devenit funcțional și în oficiile din București.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, sunt operaționale 104 oficii PostCollect în București și în 31 de județe, urmând ca, până la 3 noiembrie, serviciul să fie extins în 200 de unități poștale amplasate în toate județele țării.
“Rezultatele bune generate de produsul PostCollect demonstrează că Poșta Română are capacitatea de a se adapta rapid la schimbările de pe piața serviciilor poștale și de a-și extinde cota de piață pe segmentul comerțului online. Strategia companiei vizează dezvoltarea acestui serviciu în toate cele peste 800 de oficii poștale cu acces VPN”, a declarat directorul general al Poștei Române, Alexandru Petrescu, într-un comunicat remis Profit.ro.
În cadrul serviciului PostCollect, operatorul național de servicii poștale preia, sortează și livrează coletele partenerului la sediul subunităților poștale participante, în funcție de alegerea clientului.
Aceasta poate fi făcută printr-un singur click, pe site-ul retailerului. Toate unitățile selectate au ghișee special dedicate acestui serviciu, cu program extins - seara și în weekend.
Expedițiile eMAG sunt monitorizate în sistem Track&Trace pe tot parcursul lor, de la prezentare, până la livrare.
Destinatarii sunt avizați de către eMAG, printr-un SMS, în momentul în care coletele sunt predate Poștei Române.
După sosirea coletului la punctul de livrare, destinatarii sunt anunțați, tot prin SMS, că expediția este disponibilă pentru ridicare la sediul oficiului poștal.
Livrarea coletelor se face la sediul oficiilor poștale prin intermediul ghișeelor dedicate și vizibil semnalizate, clientul având opțiunea deschiderii coletului pentru verificarea conținutului.
Conform contractului încheiat, Poșta Română poate păstra coletele avizate în oficiile poștale timp de 7 zile calendaristice, de la data preluării lor de la eMAG.
eMAG.ro este administrat de Dante International și este cel mai mare magazin online. Acționarii companiei sunt grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu.
Poșta Română este cel mai mare jucător de profil, deținut de Ministerul Comunicațiilor - 75% și de Fondul Proprietatea (FP) - 25%.
Anul trecut, eMAG a consemnat afaceri de 1,95 miliarde de lei, în creștere cu 56% față de 2014. Cifra include vânzărille pe piața din România, Bulgaria, Ungaria și Polonia.