Rețeaua de hipermarketuri Auchan va introduce, în teste, în magazinul din Titan, un nou sistem de case de marcat, unde casieri vor scana produsele, iar clienții le vor achita singuri, cash sau cu cardul, la niște terminale speciale.
„Auchan realizează un test la scara mică în magazinul Titan a unui concept de case modern și util, destinat unei plăți rapide, simple și sigure pentru clienți.(…) Acest nou tip de case de marcat se bazează pe scanarea produselor prin intermediul casierelor și delocalizează plata în cadrul unor borne de plată la care operează direct clientul”, a declarat pentru Profit.ro, Tiberiu Dănețiu, Directorul de Marketing al Auchan România.
El a explicat că principiul de funcționare este: ”casiera scanează produsele clientului, după care acesta merge cu tichetul de case la borna de plată și efectuează plata în numerar sau cu cardul.
”Noul sistem în curs de testare va aduce un câștig de timp pentru clienți și un serviciu mai bun la casa de marcat, iar în același timp asigură o îmbunătățire a condițiilor de muncă și a ergon-omiei în activitatea casierelor pe care dorim să le măsurăm în cadrul acestui test”, a arătat Dănețiu.
În cadrul acestui test vor fi disponibile 8 case pentru scanare și 13 borne de plată. Acest sistem ar putea fi premergător introducerii sistemului de marcat fără casieri, disponibil deja în supermarketurile din alte state europene.
Auchan are o rețea de 33 de hipermarketuri în România, cel mai recent fiind deschis în primăvară la Brașov, în centrul comercial Coresi.
Magazinul Auchan Titan este primul deschis de grupul francez pe piața românească, în 2006, și este cel mai mare al rețelei din România, dar și cel mai mare hipermarket existent pe plan local, cu o suprafață de 16.000 metri pătrați. Hipermarketul are vânzări anuale de peste 100 milioane euro.
Anul trecut, Auchan România a avut o cifră de afaceri de 4,072 miliarde lei (915 milioane euro), în scădere față de 2013, anul integrării celor 20 de hipermarketuri Real cumpărate de la grupul german Metro, când a avut o cifră de afaceri de 4,6 miliarde lei (1,04 miliarde euro).
Compania are 11.000 de angajați.