Asociația Pro Infrastructură: Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, constructorul Aktor avansează într-un ritm extrem de lent

Asociația Pro Infrastructură: Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, constructorul Aktor avansează într-un ritm extrem de lent
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 mai 2018

Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, de 24,25 km, constructorul Aktor avansează într-un ritm extrem de lent, mobilizarea fiind una nesemnificativă, deși condițiile meteorologice din ultimele săptămâni au fost ideale pentru execuție, scrie pe pagina sa de Facebook Asociația Pro Infrastructură, care a realizat în urmă cu două zile o filmare din avion deasupra tronsonului respectiv.

”Promisiunile din ultimele luni (venite atât din direcția CNAIR, cât și din cea a constructorului) au fost extrem de optimiste. Realitatea din teren este dezamăgitoare, chiar dezastruoasă pe alocuri. Ne întrebăm contrariați cum de anumiți antreprenori generali sunt amenințați sistematic cu rezilierea pentru mobilizare slabă, iar în cazul de față șantierul parcă înghețat în timp nu produce nici cea mai mică reacție oficialilor CNAIR”, spun oficialii ONG-ului.

Urmărește-ne și pe Google News

Aceștia precizează că sunt lucrări de care constructorul nu se poate apuca din cauza exproprierilor suplimentare încă nerealizate sau a utilităților nerelocate, potrivit news.ro.

Parlamentul obligă Guvernul să facă minuni raportat la ritmul actual: O autostradă de peste 300 kilometri, cu un cost de 9 miliarde euro, în doar 4 ani CITEȘTE ȘI Parlamentul obligă Guvernul să facă minuni raportat la ritmul actual: O autostradă de peste 300 kilometri, cu un cost de 9 miliarde euro, în doar 4 ani

”Totuși, acolo unde poate se poate munci, nici nu se cunoaște că autorizația de construire este obținută de mai bine de doi ani de zile. În acest timp, un constructor serios ar fi ajuns la nivel de strat intermediar de asfalt sau structuri aproape finalizate. Aktor abia a reușit să iasă din pământ cu o parte din terasamente sau cu pilele structurilor, ridicând grinzi doar pe podurile și pasajele mici”, scrie asociația.

Oficialii Pro Infrastructură solicită responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și celorlalți decidenți să urgenteze emiterea deciziei de expropriere pentru terenurile suplimentare, a autorizației de construire și a avizelor pentru relocarea utilităților.

”În plus, cerem ferm CNAIR să își asume public o poziție referitoare la avansul insignifiant al lucrărilor din ultima perioadă, luând măsurile necesare. Orice tergiversare este o bătaie de joc față de bugetul de stat, fondurile europene nerambursabile și față de șoferii care își doresc să circule cât mai rapid pe această autostradă, evitând calvarul de pe DN1”, arată aceștia.

Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, între Aiud Sud și Alba Iulia Nord, are o lungime de 24,25 km, iar lucrările sunt executate de către Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)-Euro Construct Trading 98 SRL, în baza unui contract în valoare de 549,33 milioane lei, fără TVA, semnat pe 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. Ulterior a fost decalat pentru aprilie 2018, însă specialiștii extimează că va fi terminat, cel mai probabil, în 2019.

Autostrada A10 va conecta autostrăzile A1 (București-Pitești-Sibiu-Deva-Timișoara-Arad-Nădlac) și A3 (București-Ploiești-Câmpia Turzii-Gilău-Borș), legând orașele Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda. Investiția este de 420 milioane de euro, din care 85% provin din fonduri europene.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada
sebes-turda
aktor
lucrari
ritm
lent