Afacerile UNIQA în România în 2020: venituri și profit în scădere

Afacerile UNIQA în România în 2020: venituri și profit în scădere
scris 23 feb 2021

Subscrierile grupului austriac UNIQA în România au însumat 93,8 milioane de euro în 2020, în scădere cu 3,5% față de anul precedent, când au atins 97,2 milioane de euro. Factorii care au influențat această dinamică vizează, dincolo de contextul generat de pandemie, efectele măsurilor aplicate pentru îmbunătățirea calității portofoliului auto, prin reducerea ponderii RCA și a asigurărilor facultative pe segmentul de leasing.

Profitul net cumulat al UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață a atins 3,2 milioane de euro, de la 3,6 milioane de euro în 2019.
Urmărește-ne și pe Google News
 
UNIQA Asigurări a raportat o creștere de 11% pe segmentul de asigurări non-auto, comparativ cu perioada similară din anul anterior, înregistrând prime subscrise de 33,7 milioane euro pe această linie de activitate, conform IFRS.
 
"Asigurările non-auto și-au menținut ritmul de creștere de două puncte procentuale, înregistrând un avans de 11%, comparativ cu perioada similară a anului anterior. Pe acest segment, asigurările de locuință, incendiu și răspunderi au fost, mai departe, principalii contributori la evoluția rezultatelor UNIQA. Pe segmentul de asigurări auto, obiectivele au vizat, în continuare, îmbunătățirea calității portofoliului CASCO și restrângerea ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă la nivelul portofoliului companiei", arată compania.
Afacerile Orange România au scăzut anul trecut cu 3,2% CITEȘTE ȘI Afacerile Orange România au scăzut anul trecut cu 3,2%

Activitatea UNIQA Asigurări de viață a continuat să fie susținută de vânzarea asigurărilor tradiționale, compania încheind anul 2020 cu un avans pe acest segment de aproape 5% față de 2019.

Subscrierile din prime brute subscrise aferente polițelor de viață au cumulat 17,1 milioane euro, conform IFRS, cu 3% sub cele din anul anterior.

Pentru asigurările de viață, redresarea rezultatelor, în special pe canalul bancassurance, a continuat și în ultimul trimestru din 2020. Activitatea pe acest segment a fost susținută, în continuare, de vânzarea produselor tradiționale, care a înregistrat un avans de aproape 5% față de același interval din 2019.

Cele două companii UNIQA au încheiat anul 2020 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 93,8 milioane euro, conform IFRS, cu 3,4% decât cel înregistrat la finalul anului 2019.

Grupul austriac UNIQA Insurance Group operează pe piața românească din 2008, prin UNIQA Asigurări. Doi ani mai târziu, UNIQA a început operațiunile pe piața asigurărilor de viață. Prezent în 18 țări și cu aproape 20.000 de angajați, UNIQA furnizează servicii de asigurări pentru 10,1 milioane de clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
uniqa
uniqa asigurari de viata
subscrieri
profit