Delivery Solutions (Sameday Courier), curier controlat de Dante International, administratorul eMAG, a încheiat anul 2022 cu un avans al afacerilor de 28%, la peste 800 milioane de lei, de la 601,4 milioane de lei în 2021. Avansul business-ului a fost susținut de creștere numărului de clienți în România și Ungaria și intrarea pe piața din Bulgaria.
"Compania a depășit estimările de dezvoltare pentru 2022, majorînd portofoliul internațional prin accesarea piețelor din Ungaria și Bulgaria și prin extinderea rețelei easybox cu 58% față de anul precedent. Investițiile în tehnologie și soluțiile de ultimă generație folosite de Sameday au dus la creșterea numărului de colete cu 38% comparativ cu anul calendaristic anterior", se arată într-un comunicat al companiei.
Extindere internațională
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sameday a trecut dincolo de granițe în 2020, atunci când a intrat pe piața din Ungaria. Anul trecut, compania și-a consolidat poziția în piața din Ungaria, prin furnizarea de servicii de curierat local clienților maghiari, cât și servicii de livrare cross-border.
Față de anul anterior, numărul de comenzi cu livrare la adresă sau în lockerele easybox de pe teritoriul țării vecine a avansat cu peste 280%. La finalul anului, rețeaua Sameday easybox de pe teritoriul Ungariei a atins un număr de 680 de lockere instalate în marile orașe.
Bulgaria a fost următoarea țară vizată de Sameday, care din toamna lui 2022 a început să furnizeze servicii de livrare în lockerele Sameday easybox și livrare la adresă, atât național cât și cross-border. În doar trei luni de la lansare, în Bulgaria au fost instalate 135 de easybox-uri, care au găzduit peste 60.000 de colete. Până în aprilie 2023, Sameday își propune să aibă 250 easybox-uri active în Bulgaria.
27 milioane de colete trimise la easybox, doar în România
Peste 27 milioane de colete, reprezentând un procent de aproximativ 47% din totalul trimiterilor autohtone Sameday, au avut ca destinație rețeaua easybox. Dintre acestea 73% fuseseră deja achitate online.
Creșterea preferințelor clienților care cumpără online pentru livrarea la easybox s-a reflectat în volumul în creștere de colete pe care Sameday l-a gestionat în cursul anului 2022.
Decizia trimiterii coletelor la easybox, ca metodă preferată de livrare a românilor, vine din rațiuni de eficiență și flexibilitate. Distanța medie între două lockere, în marile orașe, este de doar 3-5 minute de mers pe jos, iar clienții au la dispoziție 36 - 72 ore pentru a ridica coletele, ceea ce le oferă control asupra timpului lor.
Timpul mediu pe care un colet l-a petrecut în easybox a fost de 11,11 ore, iar luna noiembrie, care a stat sub influența Black Friday, a fost cea în care românii s-au grăbit cel mai mult să ridice comenzile, fiind înregistrare aproximativ un million de comenzi în doar patru zile.
"A fost un an greu, în care ne-am asumat riscuri și din care ne-am ales cu o mulțime de lecții valoroase. Sameday este o mașinărie al cărei motor se bazează pe tehnologie. Evoluția comerțului online, de unde vin peste 90% dintre comenzile noastre, dezvoltarea mediului digital, dar și atenția pe care o acordăm inovațiilor tehnologice ne-au ajutat să creăm o structură care să ne transforme în prima alegere a clienților business. 2022 a fost un al an lecțiilor pe care le vom aplica în 2023, pentru ca nevoile clienților noștri să-și găsească cele mai eficiente soluții", a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
CITEȘTE ȘI Românii nu se tem - Numărul locuințelor asigurate urcă, dar sub nivelul bugetat. Cele mai multe polițe au fost încheiate pentru proprietăți din Transilvania, Capitală, Muntenia. La polul opus - Bucovina și MaramureșConducerea Sameday consideră că rețeaua de lockere easybox este soluția care reduce semnificativ numărul de kilometri parcurși de curier, ceea ce are un impact enorm asupra reducerii emisiilor. Un curier care livrează la ușă, livrează între 100 și 120 de pachete pe zi. Un curier care are în ruta lui doar easybox-uri, reușește să ajungă la 400 - 500 de colete pe zi.
Pentru un colet livrat la easybox, nu este nevoie de mai multe stopuri la adresele consumatorilor. Această livrare consolidată înseamnă mai puțini km parcurși de vehicul și mai puține opriri. Având în vedere dimensiunea medie a unui easybox, un șofer poate livra peste 50 de colete într-o singură oprire, acest lucru transformând livrarea la easybox mai sustenabilă cu până la 95% față de livrarea la domiciliu.
Pentru Sameday, anul 2022 a adus investiții de peste 50 milioane de euro în soluții software de management și servicii operaționale.
Sameday și-a propus ca până la încheierea anului fiscal 2022 (martie 2023 - n.r.) investițiile în tehnologii să-și dubleze valoarea față de anul anterior, atunci când au fost dezvoltate soluții de optimizare pentru facilitarea comunicării cu clienții, optimizarea sortării coletelor, eficientizarea traseului curierilor sau upgradarea soluției de software a easybox. Prin investiția în soluții hardware, compania a reușit să crească capacitatea operațională cu până la 20.000 colete pe oră.
În România, la finalul lunii decembrie 2022, Sameday avea deschise 83 de agenții în toată țara, peste 5.000 de angajați și colaboratori implicați la nivel operațional, și mai mult de 10.000 de localități din România tranzitate de curierii companiei. În plus, rețeaua easybox a fost extinsă cu 53%, ajungând în 2022 și în orașele de nivel mediu și mic ca număr al populației.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Digi generează bucurie în SpaniaCu o experiență de peste 15 ani pe piața din România, Sameday a ajuns la peste 5.000 de angajați și parteneri și este prezentă în România, Ungaria și Bulgaria, furnizând servicii de livrare door-to-door și livrare în peste 4.500 de lockere easybox.
Compania este controlată de Dante International (administratorul eMAG, cel mai mare retailer online local) - 93,325% și Lucian Baltaru, directorul general al companiei.
Delivery Solutions (Sameday Courier) a consemnat în 2021 un profit net de 4,4 milioane de lei la un volum al afacerilor de 601,4 milioane de lei.
Dante International este controlată de grupul sud-african Naspers și Iulian Stanciu, cu o participație de aproape 20%.