Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) continuă procesul de fluidizare a controlului pasagerilor la punctele de frontieră din aeroportul Otopeni, astfel că, din această săptămână, au fost deschise pentru pasageri două noi linii de control de securitate, pe fluxul de plecări, a anunțat marți compania.
Totodată, pentru asigurarea unei încărcări echilibrate a celor două zone de control, compania monitorizează și distribuie pasagerii în zona mai puțin aglomerată, scrie News.ro.
Potrivit CNAB, ca urmare a măsurilor luate, timpul mediu de așteptare la controlul de securitate, în orele de vârf, a fost redus la 15 minute, doar punctual acesta atingând 20 minute.
În continuare, Aeroportul Otopeni analizează posibilitatea extinderii capacităților de procesare, pentru îmbunătățirea confortului pasagerilor.
Aeroportul Internațional Henri Coandă, cel mai mare din România, s-a clasat pe locul patru în Europa, la categoria sa de trafic, după ritmul de creștere a numărului de pasageri în luna august, cu un avans de 17% în primele opt luni ale anului, până la 7,138 milioane de pasageri.
Creșterea rapidă a traficului pe cel mai mare aeroport al țării a generat și nemulțumiri în ultimele luni, din cauza aglomerației exagerate.
Din 9 septembrie, Compania Națională Aeroporturi București a deschis încă două ghișee pentru polițiștii de frontieră, respectiv patru posturi de control al documentelor, pe fluxul de plecări.
Noile măsuri vin în sprijinul activității Poliției de Frontieră, care se confruntă cu aglomerarea punctelor de control, la orele de vârf ale traficului aerian, potrivit CNAB.
Pe Aeroportul Internațional Henri Coandă au operat 37 de companii aeriene în prima jumătate a acestui an, care au transportat pasageri către 92 de destinații.
Anul trecut, pe aeroportul din Otopeni s-au operat în jur de 100.000 de aterizări și decolări, mai mult decât pe toate celelalte aeroporturi din țară luate la un loc.