Compania deținută de Elon Musk a suplimentat numărul de sateliți pe care vrea să-l trimită în spațiu, printr-o nouă cerere către Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor.
SpaceX plănuiește ca în anii următori să devină un provider de internet care să folosească în acest sens un mare număr de sateliți plasați pe orbita joasă a Pământului.
Inițial, compania americană vroia să trimită pe orbită în jur de 12.000 de sateliți - un număr oricum foarte mare față de orice altă tentativă similară a unei alte companii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Între timp, planurile celor de la SpaceX par să se fi schimbat. Într-o nouă cerere trimisă către autoritatea în domeniu, Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor, SpaceX cere aprobare pentru lansarea a 30.000 de sateliți.
Cei 30.000 de sateliți sunt separați de cei 12.000 pentru care există deja aprobare. Astfel că, dacă UIT își dă acordul, SpaceX ar putea avea 42.000 de sateliți pe orbită peste câțiva ani.
Conform cererii depuse de SpaceX, sateliții vor fi plasați la o altitudine cuprinsă între 328 kilometri și 580 kilometri deasupra planetei.
SpaceX nu este singura companie care vrea să trimită sateliți în spațiu pentru a furniza internet. Amazon, OneWeb, Telesat și Space Norway se numără printre concurenții acesteia.
Însă, compania lui Musk pare să fie cel puțin cu un pas înaintea concurenței, după ce a lansat deja 60 de sateliți în luna mai, când a început să facă primele teste.
Plasarea sateliților pe orbita joasă a Pământului va face ca, pe lângă ajungerea în zone izolate, care nu sunt conectate în prezent la internet, conexiunile la internet să fie mai rapide și să aibă o latență mai mică, de până la 25 ms din momentul trimiterii cererii.