Inteligența artificială a ajutat la crearea unor hărți ale populației de trei ori mai detaliate decât orice altă sursă anterioară, ce pot fi folosite în prevenirea răspândirii bolilor.
Proiectul dezvoltat de Facebook se bazează pe datele demografice, deplasarea oamenilor și ariile de acoperire ale rețelelor de comunicații pentru a ajuta organizațiile de sănătate să prevină și să lupte împotriva epidemiilor.
Organizațiile de sănătate pot folosi aceste hărți pentru a avea o imagine clară a locurilor în care locuiesc oamenii, cum și unde se deplasează aceștia, respectiv cu cine sunt conectați - totul în scopul distribuirii eficiente a resurselor în cazul izbucnirii unor epidemii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unele organizații, precum Crucea Roșie Americană, folosesc deja hărțile furnizate de Facebook pentru a determina zonele cu cea mai mare concentrare de populație și pentru a-și coordona acțiunile inclusiv în zonele greu accesibile.
Pentru hărțile privind densitatea populației, Facebook nu a apelat la propriile date pe care le are despre utilizatorii săi, ci a folosit imagini luate din satelit și datele recensămintelor recente pe care le-a procesat cu ajutorul inteligenței artificiale.
Rezultatul a constat în hărți de trei ori mai detaliate decât orice alte hărți existau până acum. Conform oficialilor Facebook, noile hărți oferă estimări de densitate pentru arii de 30 de metri, inclusiv pe categorii precum copii preșcolari sau femei însărcinate.
Pe de altă parte, datele Facebook, precum cele despre localizarea utilizatorilor săi, sunt folosite pentru crearea hărților privind deplasarea populației. Acestea pot ajuta organizațiile de sănătate să evalueze locurile cu cel mai mare risc de izbucnire a infecțiilor și tiparul de răspândire a bolii în funcție de deplasarea oamenilor.
În fine, hărțile privind acoperirea rețelelor de comunicații vor ajuta organizațiile de sănătate să-și stabilească strategiile de informare și comunicare cu populația. Reprezentanții acestora vor ști în ce zone pot comunica prin intermediul telefoanelor și unde ar trebui să apeleze la forme clasice de avertizare, precum răspândirea de fluturași.