Prima autostradă electrică, în care camioanele circulă pe un sistem similar celui folosit de troleibuze, a început să fie testată în Germania.
Germania vrea să-și reducă poluarea realizată pentru transportul mărfurilor prin crearea unei așa-numite e-autostrăzi pentru camioane hibride diesel-electrice.
Camioanele au montate pantografe, la fel ca troleibuzele, și sunt alimentate printr-o rețea de cabluri electrice susținute de stâlpi montați pe marginea autostrăzii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru început, acest sistem este testat pe o porțiune de autostradă de doar 5 km, între Frankfurt și Darmstadt. Până acum, Germania a mai testat acest sistem doar pe un aeroport militar scos din uz.
Între rețeaua electrică și camioane va exista un schimb de energie în ambele sensuri. Camioanele vor trimite în rețea energia produsă în timpul frânării.
În cadrul acestui test, vor funcționa doar 5 camioane ce vor folosi sistemul electric pe cei 5 km de autostradă.
În mod normal, 10% din cele aproximativ 135.000 de vehicule ce călătoresc pe această autostradă sunt camioane grele.
Dincolo de reducerea poluării, acest sistem ar trebui să motiveze transportatorii prin economiile pe care aceștia le vor face folosind rețeaua electrică în locul combustibililor fosili.
Prima rețea de acest fel a fost lansată în urmă cu trei ani, în Suedia, și folosește un sistem similar bazat pe alimentarea cu energie folosind pantografe.