Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul: Lanțul Agroland, o rețea de magazine pentru fermieri controlată de Horia Cardoș, vrea să-și listeze acțiunile la BVB în 2021

Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul: Lanțul Agroland, o rețea de magazine pentru fermieri controlată de Horia Cardoș, vrea să-și listeze acțiunile la BVB în 2021
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 1 sep 2020

Agroland, o rețea de magazine pentru fermieri, vrea să emită, până la finele acestui an, un pachet de acțiuni în cadrul unui plasament privat, pentru majorarea capitalului social, operațiunea care va fi urmată de listarea acțiunilor la Bursa de Valori București (BVB), programată pentru începutul anului 2021, a declarat la Profit Live directorul general al companiei, Horia Cardoș.

"Costul de finanțare prin obligațiuni este mai mare decât al unui credit bancar, dar îți oferă mai multe alte avantaje, inclusiv avantajul de oportunitate. Vom folosi BVB ca mijloc alternativ de finanțare a creșterii activității noastre. În acest sens , am semnat cu Tradeville un contract pentru o plasare privată de acțiuni pentru majorarea capitalului social, care va avea loc până la finele acestui an, iar la începtul anului viitor vrem să listăm acțiunile Agroland pe sistemul alternativ al bursei", a spus Cardoș.

Urmărește-ne și pe Google News

Anterior, la mijlocul lunii iunie al acestui an, obligațiunile Agroland, în sumă de 8,08 milioane lei, scadente în anul 2025, au intrat pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al Bursei de Valori București.

Astfel, Agroland a devenit prima rețea de magazine agricole care face pasul pe piața de capital din România.

Compania va utiliza capitalul atras pentru finanțarea dezvoltării magazinelor de format nou, modernizate, cu suprafețe de 400 metri pătrați.

Afacerile Grupului Bittnet au urcat cu 39% în primul semestru, la 55 milioane lei CITEȘTE ȘI Afacerile Grupului Bittnet au urcat cu 39% în primul semestru, la 55 milioane lei

În cadrul plasamentului privat derulat de Agroland au fost emise 80.803 obligațiuni, care au fost cumpărate de 88 de investitori, dintre care 87 de investitori de retail și un investitor institutional. Dintre cei 87 de investitori de retail, 86 sunt persoane fizice și un investitor este persoană juridică română.

Agroland este o rețea de magazine dedicate fermierilor, este controlată de Horia Cardoș. În noiembrie 2019, el anunța că pregătește pentru următorii patru ani, începând cu 2020, deschiderea a 20 de supermarketuri agricole la nivel național, o investiție estimată la 6 milioane euro.

"Noi ne concentrăm pe piața românească. Vrem să deschidem 20 de magazine, pentru care avem, pentru o parte, terenuri sau contracte de închiriere  încheiate. De asemenea, vrem să ne extindem în afara țării, în Ungaria, Bulgaria și chiar în Serbia, chiar dacă nu este un stat UE. Avem deja discuții cu entități din Ungaria în ceea ce privește o viitoare dezvoltare, chiar preluarea unei companii locale, dar nu există un calendar clar privind extinderea externă. Momentan ne concentrăm pe piața internă", a spus Cardoș.

Afacerile semestriale ale UAMT Oradea s-au prăbușit la jumătate. Compania reclamă epidemia de COVID-19 și scumpirile din industria auto induse de politicile europene CITEȘTE ȘI Afacerile semestriale ale UAMT Oradea s-au prăbușit la jumătate. Compania reclamă epidemia de COVID-19 și scumpirile din industria auto induse de politicile europene

Rețeaua de magazine agricole acoperă segmentele “Ferma”, “Pet Care” și “Gardening“, iar de curând a intrat și pe segmentul de fitofarmacii.

Totodată, Agroland este cel mai mare furnizor din domeniu de pui de o zi. Vânzările de furaje și pui au cele mai mari ponderi în vânzările Agroland, de 34,08% și, respectiv, de 23,49%, potrivit datelor pentru anul 2019. În același timp, câștigă teren de la an la an segmentul de „Pet Care”, care în anul 2019 a ajuns la 12,36% din venituri. În această etapă, Agroland evoluează de la magazine tradiționale cu suprafețe cuprinse între 50-100 mp către magazine specifice retailului modern cu suprafețe de 400 -500 mp.

La finalul lunii februarie 2020, Agroland deținea 247 de magazine, dintre care 57 operate direct și 190 de magazine aparținând francizaților. Societatea este  prezentă și în segmentul de comerț on-line, unde sunt estimate vânzări de 400.000 de euro în acest an.

Agroland estimează că în cele 28 de județe în care este prezentă, pentru orașele mici și zonele rurale, deține o cotă de piață de aproximativ 30%.

S&P 500, la un nou nivel record. Indicele american a deschis la maxime istorice fiecare ședință din această săptămână CITEȘTE ȘI S&P 500, la un nou nivel record. Indicele american a deschis la maxime istorice fiecare ședință din această săptămână

Agroland Business Systems a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 133,6 milioane lei, un profit operațional de aproape 3,8 milioane lei și un profit net de 2,4 milioane lei. Societatea estimează că cifra de afaceri va consemna un ritm ascendent în următorii cinci ani, astfel că în 2025, anul în care obligațiunile vor ajunge la scandență, cifra de afaceri va fi de 222,6 milioane lei.

În acționariatul Agroland Business System se regăsesc fondatorul și administratorul unic al societății, Horia Cardoș, cu 90% din acțiuni, și Ștefan Martin, cu un pachet de 10%.

Emisiunea PROFIT LIVE, moderată de jurnaliștii Oana Osman, redactor-șef Profit.ro, și Claudiu Vrânceanu, este transmisă atât pe site-ul www.profit.ro, cât și pe postul de televiziune Profit TV și pe pagina de facebook a Profit.ro, de luni până joi, începând cu ora 17.30, fiind o platforma în care lideri din mediul de business vorbesc despre situația actuală.

Postul Profit.ro TV este în grilele RCS, UPC, Telekom și poate fi urmărit și AICI.

viewscnt
Afla mai multe despre
agroland
bvb
acțiuni. listare