Jucătorii din HORECA speră că autoritățile nu vor abuza de lacunele din legislație în ceea ce privește aplicarea regulilor în relația cu clienții odată cu deschiderea teraselor și au nevoie de o reglementare clară care să permită plata datoriilor în tranșe, fără interpretări care să genereze abuzuri, spune la Profit TV Antonio Iftimescu, fondator Coftale Coffee Shop.
"Sperăm că autoritățile nu vor abuza de lacunele din legislație. De acest lucru ne este frică, să vină cineva și să interpreteze cum ar vrea el acele reglementări", spune Iftimescu la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
El explică faptul că unele reguli, precum verificarea adresei din buletin pentru a se asigura că toate persoanele de la o masă sunt membri ai aceleiași familii, pot crea probleme în relația cu clienții și lăsa antreprenorul la latitudinea aprecierii unui inspector.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prima zi de reluare a activității în HORECA, pe 1 iunie, atnreprenorul relatează că s-a simțit ca în prima zi de lansare a afacerii, în urmă cu 8 ani, respectiv temător și nerăbdător să vadă cum se vor comporta clienții, remarcând însă că aceștia au respectat regulile impuse de autorități și conformându-se inclusiv asupra limitei de maximum 4 persoane la o masă.
Bonul mediu al primei zile a fost în jur de de 65 lei, peste valoarea normală, de 45-50 lei, a unei zile înainte de pandemie.
Din lunile de închidere, în care nu a plătit chirie în baza unei înțelegeri cu proprietarul spațiului, afacerea a ieșit cu vânzări cu 50-60% mai mici, preferând însă să continue activitatea, prin livrări la domiciliu, pentru a nu întrerupe circuitul economic inclusiv în relația cu furnizorii.