Emisiunea de obligațiuni în euro va fi lansată la bursă de producătorul local de lactate Lăptăria cu Caimac la finele lunii septembrie - începutul lunii octombrie, cu o maturitate pe 4 ani, a anunțat la Profit TV managerul Adrian Cocan. Până atunci, brandul românesc va fi lansat pe noi piețe străine, precum Italia și Luxemburg.
Anterior a fost anunțat că brandul Lăptăria cu Caimac, lansat în iunie 2018, se pregătește să vină la bursă în toamna acestui an, cu o emisiune de obligațiuni în cuantum de circa 3 milioane euro, iar anul viitor să listeze și acțiuni, respectiv 30-40% din companie.
"Sperăm ca emisiunea să fie lansată în ultima săptămână din septembrie sau prima săptămână din octombrie, depinzând foarte mult de piață. În privința dobânzii, acum media pieței este undeva la 4,3 la euro și probabil că vom fi și noi în media pieței. Nu aș ști să spun cât va fi deviația, dacă vom fi un pic peste sau un pic sub.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Banii ne sunt necesari pentru o serie de investiții. Am început să exportăm și suntem prezenți în magazine din Spania. Sperăm ca săptămâna viitoare să ajungem pe raft și în Italia și Luxemburg", a anunțat managerul la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
El punctează faptul că, în relația cu distribuitorii străini, lipsa unui brand solid pentru produse românești este un handicap.
"Ne-am întâlnit cu distribuitorii, le-am pus produsele pe masă, le-au gustat. A existat un pic de reticență din cauza faptului că România nu are un brand de țară pozitiv. După ce am depășit acest subiect și au văzut că sunt produse de cea mai bună calitate, au căutat soluții să pună marfa pe raft. Trebuie să lucrăm la partea de comunicare, să luăm de la zero construcția de brand. Lăptăria cu Caimac nu înseamnă nimic în engleză", explică managerul companiei.
CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. CEO Hervis România: Aplicările pentru o poziție de vânzător au crescut de 10 ori față de dinainte de pandemie. Nu avem nevoie de subvenții directe, ci să fim beneficiarii unei economii stabilePe plan local, obținerea ambalajului este o altă provocare chiar imposibil de abordat, furnizorii străini fiind singura opțiune viabilă pentru procurarea sticlei.
"Din păcate, România a pierdut foarte multe dintre capacitățile sale și suntem obligați să cumpărăm ambalajele din străinătate. În România mai este o singură fabrică ce poate produce sticlă la nivel industrial. Am încercat cât de mult s-a puut să facem achiziții din România, însă în privința sticlelor a fost imposibil. Am importat sticle din Italia, Spania, Portugalia, Grecia, iar mai nou am început să lucrăm cu furnizori din Germania", relatează Cocan, precizând că doar capacele sunt produse local.
El arată că o singură linie de producție de sticlă necesită o investiție de 50 milioane euro, utilajele fiind extrem de costisitoare. Managerul arată că România are resurse și materie primă pentru realizarea de sticlă, "dar nu exploatăm absolut nimic".
Ce este așteptat din partea statului
"Statul ar trebui cumva să copieze modelul Italiei. În Italia, pe lângă subvențiile acordate fermierilor, există un întreg program național de creștere a calității, respectiv statul investește în dezvoltarea calității și îmbunătățirea produselor, în sisteme de certificare, în vânzarea internațională a produselor. În Italia, statul a încurajat asocierea fermierilor și a procesatorilor mici și mari astfel încât să își poată pune la comun bugetele și să aibă o voce internațională. Așa a fost construită marca Made in Italia. Pentru fiecare euro pe care asociațiile îl pun, statul italian pune încă pe atât. Asta înseamnă că bugetul de comunicare și marketing al Made in Italy pentru zona alimentară ajunge la 2 miliarde euro pe an. Asta ajută vânzările industriei alimentare italiene să depășească 60 de miliarde de euro pe an, în afara Italiei, un aport nu doar la PIB, ci și la comerțul exterior și la balanța de plăți. Statul italian are de câștigat din aceste lucruri, iar România ar trebui să învețe din asta, ar trebui să susțină producătorii să își îmbunătățească produsele, să fie competitive la nivel european, nu doar pe plan local. Dacă ne uităm doar la planul local, ajungem în situația industriei lactatelor, care este deținută la acest moment 80% de o mână de companii internaționale care nu au neapărat interesul de a exporta. Ele exportă din hub-uri mari și niciunul dintre aceste hub-uri nu este România, exportă poate din țări care nu sunt membre UE, precum Serbia", este mesajul managerului Lăptăria cu Caimac.
Produsele Lăptăria cu Caimac sunt vândute prin contracte încheiate cu circa 600 de magazine, dintre care 400 din lanțul Mega Image.
Agroserv Măriuța, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a avut în 2018, ultimul an raportat, o cifră de afaceri de 35,9 milioane lei și un profit net de 2,4 milioane lei, cu peste 100 de angajați.