Kaufland, cel mai mare retailer din comerțul românesc, nu și-a modificat bugetul pe acest an pentru piața locală și își păstrează optimismul de creștere, deschizând încă 4 magazine din cele 13 planificate pentru România, dintre care 2 au fost inaugurate în perioada pandemică, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenție și siguranță. Valoarea investiției rămâne cea inițială, de 300 milioane euro, a anunțat la Profit TV Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România&Moldova.
Kaufland este controlat de grupul german Schwarz, care deține și brandul Lidl.
Începând cu finele lunii februarie, populația și-a stocat, în perioada stării de urgență, anumite alimente neperisabile, schimbându-și astfel stilul de consum. Pe acest fond au fost unele întreruperi de stoc pe anumite grupe de marfă, dar pentru perioade relativ reduse, în sensul în care, după 1-2 zile, articolele lipsă au fost readuse în magazine. Criteriul de consum al clienților a fost, în acea perioadă, unul de instinct, dar coșul de cumpărături pentru Paște a fost unul absolut normal, strict pentru familie în condițiile în care vizitele la prieteni și rude erau restricționate.
Kaufland s-a adaptat spontan la noua situație, în condițiile în care piața de retail este oricum una dinamică, cu un ritm de lucru foarte rapid. După relaxarea prin trecerea de la starea de urgență la cea de alertă a fost înregistrată o creștere a cererii la materiile prime pentru grătar.
"Este însă evident că asistăm și la o remodelare a profilului consumatorului, ca și la o ascensiune digitală, a nevoii de a comanda online. La Kaufland am reacționat rapid la întreaga situație din retail și am venit cu o serie de măsuri spontane pentru fiecare dintre categoriile desemnate ca fiind publicul nostru țintă - clienți, angajați, furnizori, autorități, chiar și comunitățile în care ne desfășurăm activitatea. La nivelul magazinelor ne-a preocupat siguranța angajaților și a clienților, pentru care am luat o serie de măsuri înainte chiar de a fi reglementate prin lege. De asemenea, ne-am concentrat pe susținerea comunității acolo unde era cea mai mare nevoie, am reacționat imediat la nevoile esențiale și actuale prin strategia noastră de CSR, automat modificată și reconfigurată pe ce înseamnă necesități de intervenție împotriva COVID. Am fost alături de furnizori prin diminuarea termenelor de plată către cei mici și mijlocii. Nu în ultimul rând, am avut o permanentă comunicare cu autoritățile pentru a putea răspunde prompt la orice modificare", spune directorul Valer Hancaș la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
El precizează că și la acest moment este măsurată temperatura clienților la intrarea în magazin, conform legii, într-un mod neintruziv. "Chiar facem un apel pe această cale și clienților de a înțelege că rolul nostru este de a respecta legea atât pentru siguranța noastră proprie, ca angajați, dar și mai mult pentru siguranța și sănătatea clienților", transmite reprezentantul Kaufland, explicând că nu se pune problema de "implantat cipuri" sau alte problemele vehiculate pe unele platforme.
Pentru perioada următoare, el apreciază că trendul de premiumizare, în care se renunță la volume în schimbul creșterii calității produselor consumate, se va menține, ca și preferința pentru produse românești. Preferința pentru calitate depinde însă și de evoluția economiei, cu impact asupra veniturilor, ca și a pandemiei.
În această perioadă, fluxul de consum este unul liniar comparativ cu luna iunie a anului trecut, singura fluctuație majoră fiind în luna martie, când cifrele au fost similare celor din perioada Crăciunului, și în luna aprilie, când cifra de afaceri a scăzut pe fondul volumelor mari de marfă achiziționate de clienți în luna precedentă.