CPWHF înseamnă Coffee Place With Honest Food. Eu aș merge și mai departe și aș adăuga la descriere ceva și despre ambianță și serviciile foarte plăcute. O să revin când voi găsi o formulă pe care o voi considera potrivită.
Am văzut numai oameni foarte tineri acolo, din noile generații urbane, cel mai probabil din clasele din vârful ierarhiei sociale. Pare mai degrabă un experiment, o joacă, un loc în care să se întâlnească cu ai lor, și nu un business în sine. Ceea ce e și mai interesant, și îți inspiră mai multă încredere.
Lucrurile stau cam așa: au luat un garaj de pe aristocratul Popa Savu, chiar în capătul cu Charles de Gaulle. Și au făcut acolo un fel de ceva: cafenea, mini-bistrou, snack bar – ca să enumăr entitățile cunoscute care îți vin top of mind când intri la CPWHF. La începutul lui august. E foarte simplu amenajat, auster, ecologist, tineresc, studențește, rebel, we are 99%, occupy, umanist, globalist. Boema, neo-boema, post-boema, hipster, BoBo.
Meniul e simplu, de tip breakfast all day, la modă în Occident și cu mare trecere și aici. Câteva feluri simple, sandviciuri, o supă, deserturi. Cafea bună, sucuri cât mai spre natural, o bere sau două. Toate rețetele sunt originale, nu-mi aduc aminte să mai fi întâlnit denumirile sau combinațiile în altă parte. Nu că ar fi ceva ieșit din comun, pentru că sunt relativ simple toate, însă acesta este conceptul.
Serviciul se încadrează perfect în tiparul și definiția localurilor boeme, cu chelneri și staff identici cu clientela, pe care nu-i poți deosebi sub nicio formă până când nu vezi pe vrenul că se duce în bucătărie sau pe vreo ușă pe care scrie ca să nu intri. Chelnerița, sau cum s-o numi ea la CPWHF, acră și categorică, însă pe lunganul din poză, cel cu mână de intelectual, se poate face un adevărat studiu de caz. E prototipul perfect (îmi asum semi-pleonasmul) pentru ceea ce înseamnă reflexul de client service și serviciile din noua generație. Probabil că statul lui dincolo de tejghea intră în categoria experimentelor de tinerețe.
CPWHF Coffee Place With Honest Food e foarte reprezentativ pentru noua generație de localuri ale noii generații: cafenele, ceainării, bistrouri, huburi artistice, spații de lucru, de creație și tot felul de combinații între acestea și altele pe care nu le-am numit. E vremea lor, și aici și în lumea largă, așa că sunt sigur că vor avea succes.