Soții Thorsten și Juranda Kirschner au achiziționat conacul Grigorescu din satul Rățești, Buzău, în urmă cu 11 ani, cu 35.000 de euro, l-au readus la viață și l-a pus la dispoziția turiștilor care vor să descopere regiunea.
„Conacul a stat la vânzare timp de 20 de ani și nu l-a cumpărat nimeni. Oamenilor le-a fost foarte frică să investească într-o clădire veche. E mai simplu să dărâmi ceva și să faci o clădire nouă. Inițial ideea nu era să dezvoltăm un business de turism, ci să facem o casă pentru noi. Ulterior, ne-am răzgândit.
În total, renovarea a durat cam 10 ani. Inițial am renovat conacul, după o anexă, apoi am construit un fel de bucătărie de vară și în pandemie am construit încă o casă. În total avem numai 5 apartamente și ne adresăm unui public spre premium, oamenilor care sunt interesați în special de bucătăria sănătoasă, cu produse locale și cu produse artizanale”, spune, la emisiunea Redescoperă România de la PROFIT NEWS TV, Thorsten Kirschner, proprietar conacul Grigorescu, adăugând că Buzăul este o regiune cu un potențial foarte mare pentru turismul culinar, însă vizitatorii se pot bucura și de multe alte experiențe.
„La noi vin oamenii care sunt interesați în primul rând de liniște, natură, sport și cei care sunt un pic mai boemi, care caută tot un loc liniștit, dar mâncare altfel făcută, caută povești, vinuri bune”, mai spune acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Redescoperă România – Paulo Rodrigues, manager Hotel Crystal Sovata: Nu a fost ușor la început, însă noi am reușit să aducem foarte mulți clienți. Era bine să avem mai multe autostrăziCel mai cunoscut obiectiv turistic din regiunea Buzăului sunt Vulcanii Noroioși, aflați la doar 15 kilometri de conacul Grigorescu.
„Mai avem și Muntele de Sare, avem Muzeul Chihlimbarului, spre Ploiești regăsim zona Dealu Mare, care s-a dezvoltat foarte mult în ultimul deceniu. Vorbim de peste 20 de crame premium care oferă degustări, tururi și evenimente. Ai ce face în zonă. Nu avem însă destui turiști străini. Aici trebuie să lucrăm”, mai spune Thorsten Kirschner, care consideră că regiunea Buzăului s-a devoltat foarte mult în ultimii ani și pentru că au fost promovate și celelalte obiective turistice, nu doar Vulcanii Noroiași.
„Avem și un pic noroc pentru că Valea Prahovei e foarte aglomerată și sunt foarte mulți care aleg să vină în Buzău ca să nu mai piardă atâta timp pe drum. Ăsta e un mare avantaj. Și dacă se va face și Autostrada Moldovei va fi un avantaj și mai mare. S-a dezvoltat și oferta turistică, acum se poate face rafting, plimbări cu caiacul, avem campinguri, parcuri de aventură. Nu dorim un turism de masă, dorim un turism de nișă”, precizează acesta.
Thorsten Kirschner afirmă și că principala provocare pe care o întâmpină în turismul culinar este găsirea de furnizori de alimente bio.
„Trebuie să avem acces la materie primă, agricultori, fermieri. Transilvania e mult mai avansată în zona de bio, natural. Pentru noi este un efort foarte mare să găsim destui furnizori care nu folosesc pesticide. La asta trebuie să lucrăm. De asemenea, trebuie să lucrăm și la promovare, care trebuie făcută altfel. Nu mai ajunge să mergem la Romexpo. Trebuie să ne reinventăm și online și offline”, afirmă Thorsten Kirschner.