Marca Real Madrid, cu o valoare de 1,419 miliarde euro, domină în continuare clasamentul stabilit de firma de consultanță Brand Finance Football, noua campioană a Spaniei devansându-le pe FC Barcelona și Manchester United, informează agenția EFE.
Real Madrid a încheiat sezonul 2017-2018 prin cucerirea celui de-al treilea său trofeu consecutiv în Liga Campionilor, dar în campania următoare a câștigat doar Mondialul cluburilor, iar absența unui succes important, la care s-a adăugat criza provocată de noul coronavirus, au contribuit la scăderea mărcii sale cu 13,8%, scrie Agerpres.
Chiar și în aceste condiții, însă, madrilenii și-au păstrat prima poziție în ierarhia Brand Finance, cu 1,419 miliarde euro, devansând-o pe marea rivală FC Barcelona, a cărei marcă este estimată la 1,413 miliarde euro, în creștere cu 1,4% la sută.
Manchester United ocupă poziția a treia, cu 1,314 miliarde euro, în ciuda faptului că gruparea de pe Old Trafford este departe de gloria sportivă din perioada lui Sir Alex Ferguson.
Liverpool, câștigătoarea ediției trecute a Ligii Campionilor și proaspăta campioană a Angliei, ocupă poziția a patra, depășind-o pe rivala Manchester City, după ce valoarea mărcii "cormoranilor" a crescut cu 6 procente, de la 1,191 miliarde în 2019 la 1,262 miliarde.
Înaintea crizei generate de noul coronavirus, Brad Finance calculase o valoare a sectorului de 20,219 miliarde euro, însă mărcile celor mai valoroase cluburi de fotbal din lume s-au diminuat cu 751 milioane euro în ultimele luni, din cauza pandemiei.
Top 10
1. Real Madrid (Spania) 1,419 miliarde euro
2. FC Barcelona (Spania) 1,413 miliarde euro
3. Manchester United (Anglia) 1,314 miliarde euro
4. Liverpool (Anglia) 1,262 miliarde euro
5. Manchester City (Anglia) 1,124 miliarde euro
6. Bayern Munchen (Germania) 1,056 miliarde euro
7. Paris Saint-Germain (Franța) 967 milioane euro
8. Chelsea (Anglia) 949 milioane euro
9. Tottenham Hotspur (Anglia) 784 milioane euro
10. Arsenal (Anglia) 719 milioane euro