După ce a reușit prima triplă în sezonul trecut, Manchester City a anunțat că succesul a fost egalat în afara terenului cu profituri record, cele mai mari din istorie și o recunoaștere ca fiind cel mai valoros brand de fotbal din lume, relatează Reuters.
Clubul, al cărui acționar majoritar este șeicul Mansour din august 2008, a obținut venituri de 712,8 milioane de lire sterline (889,4 milioane de dolari) până în iunie 2023, potrivit raportului anual al Manchester City FC Ltd., în creștere cu 99,8 milioane (16,3%) față de sezonul precedent, profitul net record fiind de 80,4 milioane de lire, scrie News.ro.
"În sezonul 2022-23, Manchester City a atins noi înălțimi și a stabilit noi standarde", a declarat președintele clubului, Khaldoon Al Mubarak. "Pe scurt, în sezonul trecut, Manchester City a reușit cel mai bun an fotbalistic și comercial din istoria sa legendară".
City a înregistrat o creștere față de anul precedent în toate fluxurile de venituri comerciale, meciuri și difuzare.
Veniturile comerciale au reprezentat 341,4 milioane de lire sterline, urmate de cele din difuzare, cu 299,4 milioane, și apoi de cele din ziua meciului, cu 71,9 milioane, pentru un profit de 80,4 milioane, aproape dublu față de profitul record de 41,7 milioane de lire din anul precedent.
Veniturile din zilele de meci au înregistrat o creștere de 17,4 milioane de lire sterline (32%), cu un grad de ocupare de 99% pe Etihad Stadium și cu patru meciuri disputate în plus pe teren propriu în toate competițiile. Media de prezență de 53.249 de spectatori pe parcursul a 19 meciuri din Premier League a fost la mică distanță de recordul de 54.130 stabilit în 2018-19.
CITEȘTE ȘI Pentagonul se aprovizionează cu petrol rusesc interzis, potrivit unei investigații realizate de „The Washington Post”Veniturile din drepturile de difuzare au crescut cu 50,4 milioane de lire sterline față de anul precedent (20,2%), în principal datorită faptului că clubul a ajuns și a câștigat finala Ligii Campionilor și a Cupei Angliei.
Profiturile au crescut, de asemenea, datorită tranzacțiilor semnificative cu jucători, cu 121,7 milioane de lire sterline generate din transferuri, cu 79,8% mai mult decât în precedentele 12 luni.
City a ajuns pe primul loc în topul Brand Finance Football 50, cu o valoare a brandului de 1,51 miliarde de lire sterline, depășind Real Madrid (1,46 miliarde). Manchester United s-a clasat pe locul patru, cu 1,36 miliarde.
La începutul anului 2023, City a fost acuzată de Premier League de peste 100 de încălcări ale regulilor care cereau clubului să furnizeze "mai multe informații financiare care să ofere o imagine reală și corectă a situației financiare a clubului", a precizat liga într-un comunicat din 6 februarie.
Raportul financiar de miercuri a făcut referire la acuzații, precizând că: "În februarie 2023, ca răspuns la acuzații, clubul a emis o declarație publică prin care a afirmat că salută revizuirea acestei probleme de către o comisie independentă, pentru a lua în considerare în mod imparțial ansamblul cuprinzător de dovezi irefutabile care există în sprijinul poziției sale."
Pe teren, managerul Pep Guardiola a condus City al treilea titlu consecutiv în Premier League, o victorie captivantă în finala Cupei Angliei cu 2-1 în fața rivalilor de la Manchester United și primul titlu istoric în Liga Campionilor.
Echipa feminină a terminat pe locul al patrulea în Women's Super League (WSL), dar a înregistrat o medie de asistență care a crescut la 3.555 de spectatori, cu 84% mai mult decât în sezonul 2021-22.