Victoria la lovituri de departajare a spaniolilor de la Real Madrid a fost urmărită de 350 milioane de telespectatori din 210 țări, în timp ce Super Bowl-ul a beneficiat de o audiență de doar 115 milioane, provenită din 170 de țări. În schimb, veniturile atrase de Super Bowl au fost de 450 milioane de dolari, cu 100 de milioane de dolari peste suma care s-a cheltuit în Milano cu ocazia finalei Ligii Campionilor.
Fotbalul rămâne cel mai iubit sport de pe planetă, însă nu și cel mai profitabil, dovadă faptul că în topul Forbes al celor mai profitabile cluburi pe primele două locuri se situează Dallas Cowboys și New England Patriot, tot echipe de fotbal, dar american.
O altă dovada că fotbalul european (soccer pentru americani) este mai atractiv decât cel american sunt cifrele celor două finale ale celor mai importante competiții de pe cele două continente, Champions League și The Super Bowl.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Chiar dacă Super Bowl-ul din acest an, în care Denver Broncos s-a impus cu 24-10 în fața celor de la Carolina Panthers, a fost ca de fiecare dată un adevărat show, finala Champions League desfășurată sâmbătă la Milano dintre Real Madrid și Atletico Madrid l-a depășit în ceea ce privește audiența. Victoria la lovituri de departajare a spaniolilor de la Real Madrid a fost urmărită de 350 milioane de telespectatori din 210 țări, în timp ce Super Bowl-ul a beneficiat de o audiență de doar 115 milioane, provenită din 170 de țări.
Rețeta financiară a Super Bowl - net superioară
Cu toate acestea, rețeta financiară a finalei celei mai importante competiții de fotbal american a fost net superioară celei a Champions League. Veniturile atrase de Super Bowl au fost de 450 milioane de dolari, cu 100 de milioane de dolari peste suma care s-a cheltuit în Milano cu ocazia finalei Ligii Campionilor. 30 de secunde de publicitate în cadrul transmisiei unui eveniment organizat de NFL sunt extrem de scumpe, ajungând până la 5 milioane de dolari.
Pentru un bilet la finala Champions League, cei 71.500 de spectatori au achitat în medie 420 de euro, în timp ce participarea la show-ul Super Bowls i-a costat pe cei 77.456 de fani nu mai puțin de 5.0000 de euro.
În ceea ce privește show-ul propriu-zis, “coloana sonoră” a fost asigurată la Milano de Alicia Keys și Andrea Bocelli, în timp ce fanii americani s-au delectat cu Coldplay și Beyonce.
Boxul preferă sistemul pay-per-view
Explicația audienței mai mari a fotbalului european este aceea că acesta este un fenomen global, în timp ce fotbalul american are fani în special în America de Nord și America Centrală.
Alte sporturi, precum boxul, nu se pot nici măcar apropia de cifrele celor două tipuri de fotbal. Boxul preferă transmisiile pay-per-view care conduce la pierderea audienței, însă și la majorarea sumelor de sponsorizare obținute de la promotori. Ultima confruntare din Manny Pacquiao și Floyd Mayweather s-a vândut totuși în 150 de țări, susține Marca.
Câștigătoarea Champions League, Real Madrid, ocupă abia poziția a patra în topul profitabilității Forbes
Supremația financiară a NFL este demonstrată și de topul Forbes al celor mai profitabile cluburi la nivel global. Pe primele două locuri se situează Dallas Cowboys, cu un profit de 270 milioane de dolari în sezonul 2014-2015, și New England Patriots, cu un profit de 195 milioane de dolari. Pe locul trei se află Manchester United, eliminată încă din etapa grupelor, cu un profit de 190 milioane de dolari. Recenta câștigătoare a Champions League, Real Madrid, ocupă doar poziția a patra, un un profit de 162 milioane de dolari.
Interesant este că dintre celelalte trei finaliste ale celor două competiții, doar Carolina Panthers mai figurează în top 20 Forbes, pe ultimul loc din punct de vedere al profitabilității. Învingătoarea din Super Bowl, Denver Broncos, și învinsa de la Milano, Atletico Madrid, nu intră în topul celor mai profitabile 20 de echipe de club din lume.