Fondatorii BLIK, sistem polonez de plăți mobile lansat cu sprijinul tuturor băncilor importante din Polonia în 2015, analizează posibilitățile de extindere în alte țări din UE, prioritatea fiind România, a doua cea mai mare piață din CEE. BLIK a fost deja implementat în Emiratele Arabe Unite.
De la lansarea sa în 2015, sistemul a procesat circa 1,5 miliarde de plăți. Aproximativ 70% din toate tranzacțiile BLIK reprezintă cumpărături online.
"Lucrăm intens la stabilirea de parteneriate cu băncile din regiunea Europei Centrale și de Est. Strategia noastră este de a dezvolta acorduri cu cele mai mari bănci de pe piața locală și de a demonstra că o abordare comună poate duce la o dezvoltare mult mai rapidă a industriei. Credem că putem construi rapid pe alte piețe – cum ar fi România – un sistem de plăți popular bazat pe aplicații de mobile banking și ușor de acceptat de către magazinele online, folosind tehnologia pe care am creat-o deja și experiența noastră de șapte ani de consolidare a businessului BLIK în Polonia", explică Dariusz Mazurkiewicz, CEO al BLIK.
"Astăzi, numărul persoanelor care fac cumpărături online în România și preferințele lor de plată sunt practic aceleași ca în Polonia, la momentul la care BLIK a intrat pe piață. Circa 44% dintre clienți cumpără online, iar 40% dintre ei aleg să plătească în numerar la primirea comenzii, în timp ce 22% dintre clienți nu au încredere în plata cu cardul. Aceste cifre sunt aproape identice cu cele înregistrate în Polonia în 2015", explică Elżbieta Wróbel, Business Development Manager la BLIK.
"De aceea este un moment bun să introducem o soluție cum este BLIK. În acest caz, însă, promovarea sistemului nu trebuie să dureze 7 ani, așa cum s-a întâmplat în Polonia. Cu know-how-ul potrivit, se poate face mult mai repede", adaugă aceasta.