Persoanele fizice au o reticență în a contracta noi credite, spune Bogdan Neacșu, director general adjunct la Garanti Bank. "Clientul nu mai vine singur la bancă. Nu mai deschide ușa. Trebuie convins."
Să fie impactul imploziei creditului din anii 2009-2012? Oamenii nu se mai grăbesc să treacă pragul băncilor pentru a accesa împrumuturi. Observația îi aparține lui Bogdan Neacșu, director general adjunct la Garanti Bank. El spune că s-au înăsprit și condițiile de creditare, însă preponderent este vorba de reticența populației de a contracta noi credite. "Clientul nu mai vine singur la bancă. Nu mai deschide ușa. Trebuie convins de oameni care inspiră încredere" a declarat, astăzi, Neacșu, la Bușteni, în cadrul evenimentului "Un week-end cu presa economică", organizat de Finmedia.
Acesta este cotextul în care băncile încearcă să vină în întâmpinarea potențialilor debitori. Garanti Bank încearcă găsirea unor modalități cât mai bune pentru identificarea profilului diverșilor clienți, după cum este avută în vedere și pregătirea personalului. "Avem nevoie de bancheri", a spus Neacșu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dincolo de faptul că produsele sunt standardizate, cade în sarcina lucrătorilor bancari să înțeleagă nevoile clientului și să-i propună soluțiile adecvate. Pentru segmentul corporate și pentru IMM-uri deja accesarea împrumuturilor se face tot mai mult în condiții particularizate de la caz la caz.