Vânzările Mega Image în România au crescut puternic în primul trimestru, ca efect al reducerii TVA, susținând, împreună cu cele din Grecia, un avans de 10,8% al vânzărilor în termeni comparabili ale grupului belgian Delhaize în Europa de Sud-Est.
Anul trecut, vânzările Mega Image în România au crescut cu peste 10%. Din ianuarie acest an, taxa pe valoarea adăugată (TVA) a fost redusă de la 24% la 20%.
La curs valutar actual, veniturile Delhaize în regiunea Europa de Sud-Est, care include România, Grecia și Serbia, au avansat, în primul trimestru al acestui an, cu 16,5% în primele trei luni ale anului (+17% la curs valutar constant), de la 768 milioane de euro la 894 milioane de euro, conform news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Avansul veniturilor a fost susținut de creșterea foarte puternică, de 10,8%, a vânzărilor în termeni comparabili, de dezvoltarea rețelei de magazine și de o contribuție pozitivă de 0,5% a calendarului.
Creșterea vânzărilor din magazine și creșterea reală au fost pozitive pe toate segmentele, în special în Grecia și România, în timp ce inflația a stagnat la nivelul regiunii, se arată într-un raport publicat miercuri de Delhaize.
"În România, operațiunile au crescut în baza cererii ridicate și a programelor comerciale și au beneficiat de condițiile economice favorabile, create de reducerea TVA", a declarat directorul general al grupului Delhaize, Frans Muller.
Profitul operațional al Delhaize în Europa de Sud-est a urcat cu 101,5%, la 36 de milioane de euro (+102,4% la cursa valutar constant), în timp ce marja operațională a avansat de la 2,3% la 4,1%.
Pe ansamblul anului 2016, Delhaize intenționează să continue expansiunea pe piețele din România și Grecia, se arată într-un raport publicat miercuri de grup.
La 31 martie, Mega Image avea în România 470 de magazine, cu unul mai puțin față de sfârșitul anului 2015.
CITEȘTE ȘI Antifrauda verifică magazinele onlineLa sfârșitul anului trecut, Mega Image avea în România 471 de magazine, din care 34 au fost deschise în trimestrul al patrulea. La sfârșitul anului 2014 grupul deținea pe piața locală 410 magazine.
La nivel de grup, veniturile Delhaize au crescut cu 5,7% la curs valutar actual (+4,3 la curs constant), la 6,15 miliarde de euro. Profitul operațional a avansat cu 32,7% (+30,6% la curs constant), la 191 milioane de euro.
Profitul net al Delhaize, din operațiuni continue, a crescut cu 205,9%, la 109 milioane de euro.
Delhaize Group și grupul olandez Royal Ahold au anunțat în 2015 un acord de fuziune, integral în acțiuni, care va duce la formarea unuia dintre cei mai mari retaileri din Statele Unite.
Compania rezultată în urma fuziunii va asigura circa două treimi din vânzările de retail de pe coasta de est a SUA, unde Ahold opereaz rețelele de magazine Giant și Stop & Shop, în timp ce Delhaize deține lanțurile Food Lion și Hannaford.
CITEȘTE ȘI Magazinele vor fi obligate să repare în 15 zile un produs abia cumpărat și să acorde un nou termen de garanțieNoua companie se va numi Ahold Delhaize și va fi înregistrată în Olanda.
Acționarii Ahold și cei ai Delhaize au aprobat în martie, cu o largă majoritate, fuziunea celor doi operatori de supermarketuri, înlăturând astfel unul dintre ultimele obstacole din calea finalizării tranzacției care ar trebui să fie finalizată în acest an.