Consiliul Concurenței a dat undă verde Carrefour pentru preluarea supermarketurilor Billa, cu angajamentele asumate de retailerul francez de a cesiona trei supermarketuri active pe piața din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market și unul Billa, și de a nu se implica în activitățile cesionate timp de 10 ani.
”În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că în zona geografică Brăila operațiunea ar putea conduce la consolidarea poziției pe piață a Carrefour, cu efectul reducerii posibilităților de alegere a consumatorilor. În această situație, ar fi existat posibilitatea ca tranzacția să conducă la creșterea prețurilor produselor alimentare în zonă”, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenței.
Ca urmare, tranzacția a fost autorizată cu condiția respectării unor angajamente asumate voluntar de către Carrefour.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, Carrefour și-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piața din Brăila. Este vorba despre Carrefour Market Strada Școlilor, Carrefour Market Bd. Dorobanți și Billa Șos. Buzăului (Milcov).
”Cesiunea va fi realizată ca un transfer de activitate continuă fără întreruperea activității, pentru fiecare magazin în parte sau pentru toate împreună. Totodată, Carrefour va depune toate eforturile pentru a menține viabilitatea economică și competitivitatea activității destinată cesionării. Carrefour va avea obligația de a pune la dispoziția Consiliului Concurenței informații referitoare la potențialii cumpărători, dar și să obțină acordul prealabil al autorității de concurență referitor la cumpărătorul desemnat”, precizează Consiliul Concurenței.
Carrefour deține în Brăila trei supermarketuri Market și un hipermarket, iar Billa este prezentă cu două supermarketuri.
”În celelalte zone analizate nu au fost identificate îngrijorări concurențiale având în vedere că există mai mulți concurenți alternativi pe aceste piețe”, precizează autoritatea.
Carrefour a semnat la sfârșitul anului trecut un acord cu Rewe pentru preluarea celor 86 de supermarketuri Billa din România, fiind una dintre cele mai importante tranzacții din istoria retailului românesc. Valoarea tranzacției se situează între 95 și 100 de milioane de euro, suma incluzând și datoriile Billa, evaluate de Carrefour.
Prin preluarea Billa, Carrefour România își întărește poziția pe segmentul de supermarketuri.
În prezent, grupul Carrefour numără 191 de magazine dintre care 29 hipermarketuri ”Carrefour”, 108 supermarketuri ”Market”, 43 magazine de proximitate ”Express”, 10 magazine de proximitate ”Contact” și un magazin online. Retailerul deține însă și patru magazine sub brandul Supeco.
Și în cadrul altor operațiuni aprobate anterior, precum Auchan- Real și Mega Image – Angst, Consiliul Concurenței a impus condiții.
În 2012, grupul german Metro a vândut 20 de magazine Real din România către retailerul francez Auchan. Auchan a plătit 257 milioane euro pentru achiziția hipermarketurilor Real din România, respectiv a spațiilor în care funcționează o parte din magazine și galeriile comerciale atașate.
CITEȘTE ȘI Românii vor putea să-și cumpere vacanța de la LidlConsiliul Concurenței a impus atunci mai multe condiții Auchan pentru două piețe relevante, respectiv Craiova și Târgu-Mureș, respectiv: de a nu crește prețurile de vânzare cu mai mult de 5% față de media prețurilor altor magazine din rețea, pentru o perioadă de 3 ani, și de a nu deschide noi magazine în aceste orașe pentru o perioadă de 5 ani.
În cel de-al doilea caz, Mega Image a renunțat la achiziționarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act aditional la contractul de vânzare-cumpărare, și s-a angajat să cesioneze magazinele Angst Amzei și Angst Academiei sau a unuia ori mai multor magazine din rețeaua Mega Image, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de respectivele unități.
Astfel, Mega Image a rămas cu doar 19 supermarketuri din rețeaua de 22 unități a Angst.