Pe lângă ramen și cârnați, magazinele din Coreea de Sud au un nou articol popular în stoc – lingourile de aur, relatează CNBC.
Cel mai mare lanț de magazine de proximitate din țară, CU, a colaborat cu Korea Minting and Security Printing Corporation (KOMSCO) pentru a oferi clienților mini lingouri de aur – iar aceștea se vând ca pâinea caldă, scrie News.ro.
O varietate de lingouri de aur de dimensiunea unghiilor, cu o greutate cuprinsă între 0,1 grame și 1,87 grame, au fost scoase la vânzare la punctele de vânzare CU din aprilie.
Un lingou de 1,87 grame se vinde cu 225.000 de woni (165,76 USD), iar unul de 0,5 grame se vinde cu 77.000 de woni.
Cu un preț de 113.000 de woni fiecare, lingourile de 1 gram s-au epuizat în două zile, potrivit știrilor locale.
Lingourile vin cu mesaje de felicitare, urări de ziua de naștere și chiar modele pentru tipurile de personalitate.
Oamenii în vârstă de 30 de ani au fost cei mai activi în achiziționarea acestor lingouri de aur, reprezentând peste 41% din vânzările totale de la lansarea lor, potrivit aplicației de telefon Pocket CU.
Cei în vârstă de 40 de ani reprezintă 35,2% din vânzări, urmați de cei de 50 de ani cu 15,6%. Persoanele cu vârstă de 20 de ani au reprezentat 6,8% din totalul vânzărilor.
Cererea de lingouri și monede din Coreea de Sud a crescut cu 27% de la an la an, la 5 tone, în primul trimestru al acestui an, pe fondul creșterii prețurilor metalului galben, a declarat Consiliul Mondial al Aurului într-un raport recent. Aceasta a fost cea mai puternică creștere trimestrială a achizițiilor de aur din Coreea de Sud din ultimii doi ani, a menționat WGC.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Klaus Iohannis a primit premiul Distinguished International Leadership, acordat de Consiliul Atlantic: SUA nu au un aliat mai bun decât România. Dedic acest premiu tuturor românilor, precum și parteneriatului și prieteniei dintre România și SUAAlte magazine de proximitate merg, de asemenea, pe valul cererii de lingouri.
În lanțul de magazine de proximitate GS25 din Coreea de Sud, clienții pot cumpăra mici lingouri de aur de la automate.
”De obicei, în vremuri de incertitudine economică, când moneda locală se depreciază, cererea de bijuterii fizice din aur crește pe măsură ce investitorii autohtoni caută investiții pentru active de refugiu sigure”, a declarat Heng Koon How, șeful strategiei pe piețe, economie globală și cercetare a pieței la UOB.
Potrivit Bursei de Aur din Coreea, prețurile aurului au crescut la un record de 456.000 de woni (335,3 USD) per 3,75 grame sau 0,13 uncii. În schimb, wonul coreean s-a depreciat cu peste 5% față de dolarul american în acest an, tranzacționându-se în prezent la 1.358,7 unități față de 1 dolar.
WGC a remarcat o tendință recentă de creștere a interesului investițional în rândul unei cohorte mai tinere din Asia, chiar dacă prețurile aurului depășesc niveluri record.
Consumatorii din cea mai mare economie a Asiei, China, au cumpărat, de asemenea, aur, colectarea de lingouri mici, de 1 gram, în borcane de sticlă devenind o tendință în rândul tinerilor țării.
China conduce, de asemenea, în privința cererii de lingouri din partea consumatorilor, țara depășind India în 2023 pentru a deveni cel mai mare cumpărător de bijuterii din aur din lume.
Separat, anul trecut, în SUA, gigantul Costco a devenit un loc de achiziție popular pentru lingourile de aur de o uncie, la prețuri de aproape 1.900 de dolari.