Compania Națională Poșta Română a anunțat că le oferă clienților posibilitatea de a plăti ratele bancare prin intermediul oficiilor poștale sau direct de acasă, cu ajutorul factorului poștal.
"Clienții băncilor care au în derulare un credit au la dispoziție serviciul Poștei Române - Total Collect Home, prin intermediul căruia pot achita ratele bancare fără a se mai deplasa la sediul băncii. Compania poate încasa ratele creditelor prin intermediul factorului poștal, operațiunile de încasare în numerar a ratelor urmând a se efectua la domiciliul titularilor de credit, la solicitarea acestora", arată compania.
De asemenea, Poșta Română le oferă clienților posibilitatea de a-și achita creditele și la cea mai apropiată subunitate poștală din toate cele peste 5.000 de puncte de lucru din rețeaua poștală națională, scrie News.ro.
În baza protocoalelor semnate, instituțiile financiar-bancare și nebancare partenere pun la dispoziția Poștei Române informațiile referitoare la titularii de împrumut, cum ar fi numele și prenumele clientului, suma de plată, CNP-ul acestuia, adresa de domiciliu, seria și numărul contractului de împrumut etc.
Clientul prezintă factorului poștal fie înștiințarea de plată primită de la bancă cu partea detașabilă prevăzută cu cod de bare, fie îi solicită acestuia un formular tipizat de depunere numerar pe care îl va completa cu toate informațiile de identificare a operațiunii (nume, prenume, cont, sumă depusă).
Titularul creditului va primi din partea factorului poștal o chitanță care atestă achitarea ratei.
"Este cunoscut faptul că, dintre țările europene, România este una dintre cele mai slab bancarizate, ceea ce înseamnă că, în acest sector, cultura de profil trebuie mult îmbunătățită. Astfel, Poșta Română își exprimă deschiderea față de întreg sectorul bancar, punându-și la dispoziție atât infrastructura, cât mai ales resursa umană pentru intermedierea produselor bancare. Ne exprimăm disponibilitatea, în continuare, de a semna noi protocoale cu jucători importanți din sectorul bancar, contribuind astfel la sporirea gradului de bancarizare în societatea românească, venind totodată în întâmpinarea clienților noștri persoane fizice”, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poștei Române.