Proximitatea jobului sau a locuinței de sala de sport sunt principalii factori de decizie în alegerea acesteia, astfel că 44% dintre bucureșteni merg la centre din Pipera, Militari și Berceni, potrivit 7card, care a analizat numărul de vizite efectuate în decursul unui an. 55% dintre bucureșteni optează pentru fitness și aerobic.
La nivelul Bucureștiului funcționează aproximativ 200 de săli sportive, însumând aproape 40% din totalul centrelor sportive din România de circa 520 de unități.
Aproximativ 20% dintre persoanele care practică sport regulat aleg pentru exerciții o sală din zona Pipera, aceasta fiind urmată în topul preferințelor de cartierele Berceni și Militari, care înregistrează fiecare câte 12% din totalul de vizite la nivelul Capitalei.
”Pipera este un pol de business, multe companii avându-și sediul acolo, astfel că mulți dintre abonații centrelor de sport lucrează în această zonă, proximitatea cu locul de muncă fiind și unul dintre factorii decisivi în alegerea sălii de sport. Cele mai multe persoane care ajung în centrele sportive din Pipera sunt angajați ale companiilor din zona finanțe și banking, telecom, respectiv IT”, a declarat Iulian Cîrciumaru, co-fondator 7card.
În ceea ce privește cartierele Militari și Berceni, numărul mare de locuitori, proximitatea sălilor cu locuințele utilizatorilor 7card, dar și existența câtorva zone de business (ex. West Gate Militari) fac ca numărul de vizite anuale să fie destul de ridicat.
Și alte cartiere cu mulți locuitori atrag un număr mare de persoane în sălile de sport. De exemplu, în sălile din Crângași ajung 7% dintre posesorii abonamentelor de sport, la fel și în Rahova, în timp ce 6% ajung în centre sportive din Vitan.
Persoanele care ajung în sălile de sport din aceste cartiere sunt angajați din zona IT, pharma, FMCG și servicii medicale.
Sălile de sport din zona Centru (include Victoriei, Unirii, Romană și Universitate) atrag 10% dintre posesorii abonamentelor de sport.
”Centrul numără foarte multe clădiri de birouri ale firmelor mari, firme cu mulți angajați, companii cu care lucrăm de câtiva ani, astfel că, asemenea zonei Pipera, proximitatea jobului cu sala de sport este factor de decizie în alegerea centrului pentru exerciții. Mai mult, sălile din Centru sunt în drumul spre locul de muncă sau spre casă”, mai spune Cârciumaru.
Sălile de sport din cartierele Cotroceni și Titan atrag fiecare 5% dintre posesorii de abonamente sportive, în timp ce unitățile din Dristor doar 4%.
Raportat la numărul de vizite și programele alese de posesorii abonamentelor sportive, 55% dintre bucureșteni optează pentru fitness și clase de aerobic. În același timp, 30% dintre abonați aleg sălile cu piscină, iar 15% optează măcar o dată pe săptămână pentru antrenamente multifuncționale sau activități precum dans, arte marțiale, escaladă etc. Dintre abonații care ajung în sălile de sport din București, 58% sunt femei, în timp ce valoarea medie a abonamentului, la nivelul Capitalei, este de 30 de euro.
7card este un abonament lunar care permite accesul la peste 200 de săli de sport din București, Iași, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Craiova. Rețeaua număra în prezent peste 9.000 de abonați activi.
Cifra de afaceri a 7card este estimată la 1,8 milioane de euro în 2015, iar pentru 2016 se prognozează o creștere de 75%.
Abonații 7card sunt angajați ai companiilor din domenii precum IT&C, pharma, retail, bănci, FMCG, telefonie mobilă, asigurări etc.
7card este deținută de Iulian Cîrciumaru – 40%, Andrei Crețu – 40% și Cătălin Ivașcu.