O reclamă a casei de modă Gucci a fost interzisă de Advertising Standards Authority (ASA), care a numit-o iresponsabilă, pentru că prezintă un model ”excesiv de slab”, informează The Guardian.
Casa de modă italiană a publicat pe internet un videoclip în care mai multe modele dansează. Ultima parte a reclamei, care a apărut pe site-ul publicației Times în luna decembrie, este formată din capturi care prezintă câte un model, scrie News.ro
Într-una din aceste imagini apare o femeie a cărei talie pare extrem de mică, iar machiajul închis la culoare pe care îl poartă îi dă un aspect nesănătos, potrivit ASA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Gucci a transmis că reclama a fost făcută pentru un public ”mai în vârstă și mai sofisticat” și că a fost publicată pe site-ul Times, pentru că publicația are cititori ”adulți și maturi”.
Advertising Standards Authority a interzis spotul după ce a primit o reclamație că acesta este ”iresponsabil”, întrucât modelele au fost prea slabe.
Reprezentanții companiei de modă și cei ai publicației Times au răspuns că ideea unui model excesiv de slab a fost, într-o oarecare măsură, ”o chestiune subiectivă”.
Casa de modă a mai transmis că modelele aveau construcții subțiri, dar nu au fost prezentate drept ”nesănătos de slabe”.
CITEȘTE ȘI Whatsapp oferă o metodă nouă și foarte sigură de criptare a mesajelor trimise, care face imposibilă interceptarea lorPotrivit Gucci, fotografiile au fost făcute astfel încât să nu iasă în evidență osatura modelelor și femeile au purtat machiaj ușor, pentru a nu le fi accentuată osatura feței.
Cu toate acestea, reprezentanții ASA au spus că reclama iresponsabilă a prezentat un model cu o siluetă disproporționată și excesiv de slabă.
”Poziția în care a fost pozată i-a alungit trunchiul și i-a accentuat talia, astfel încât să pară că este foarte mică. De asemenea, am considerat că expresia sumbră a feței ei și machiajul închis la culoare, mai ales în juriul ochilor, i-a făcut fața să pară sfrijită. Pentru aceste motive, am considerat că modelul, care în imagine se sprijină pe un perete, pare excesiv de slab, și, prin urmare, am concluzionat că reclama este iresponsabilă”, au explicat reprezentanții ASA.
Autoritatea i-a transmis companiei de modă să se asigure că în viitoarele campanii va folosi imagini responsabile.