Casele de modă franceze și afacerile asociate modei, precum producătorii de bijuterii, ochelari de soare, ceasuri și cosmetice de lux, generează vânzări mai mari decât industria aerospațială și cea a automobilului, potrivit unui studiu comandat de Institutul Francez al Modei (IFM), informează Reuters.
Vânzările anuale generate de industriile asociate modei cu sediul în Franța totalizează peste 150 de miliarde de euro. Prin comparație, industria aerospațială generează vânzări de 102 miliarde de euro, iar industria automobilului vânzări de 39 de miliarde de euro, scrie News.ro.
Studiul, realizat de economiști independenți și statisticieni de la Institutul Național de Statistică și Studii Economice din Franța (INSEE), a folosit, de asemenea, date personalizate primite de la clienți.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Această industrie (a modei, n.r.) este extrem de subestimată de autoritățile publice”, a spus Ralph Toledano, directorul brandurilor de modă Nina Ricci și Jean-Paul Gaultier și președinte al Federației Franceze a Designerilor de Haute-Couture și Prêt-à-porter.
”Francezii nu sunt foarte conștienți de importanța pe care o au aceste industrii asupra stilului de viață al țării. În străinătate, pot să vă asigur că oamenii nu vorbesc despre Airbus, ci despre Chanel și Yves Saint Laurent”, a adăugat Ralph Toledano.
Federația Franceză a Designerilor de Haute-Couture și Prêt-à-porter a prezentat acest studiu în colaborare cu reprezentanții Federației franceze de prêt-à-porter.
Potrivit studiului menționat, industriile asociate modei angajează în mod direct cel puțin 580.000 de persoane în Franța și peste 1 milion de persoane dacă se iau în calcul și locurile de muncă din domeniile auxiliare, precum Relații Publice, modă și marketing.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Christian Tour vrea daune de 1 milion euro de la ANT pentru că i-a afectat imagineaStudiul a subliniat și importanța economică pe care o au cele șase săptămâni pe an ale evenimentului intitulat Săptămâna Modei de la Paris - două pentru prêt-à-porter, două pentru colecții masculine și două pentru haute-couture - care generează împreună vânzări anuale de 10,3 miliarde de euro.
Săptămâna Modei de la Paris aduce Franței și venituri de 1,2 miliarde de euro ce provin de la vizitatorii care se cazează în hotelurile parziene, mănâncă în restaurantele franceze, cheltuiesc bani pe taxiuri și alte servicii, în plus față de cheltuielile pe care le fac pe articole și produce ce au legătură cu moda.
Același studiu a ajuns la concluzia că brandurile de modă franceze și brandurile străine cu participație franceză majoritară generează împreună vânzări anuale de 70 de miliarde de euro - această sumă include veniturile obținute în afara Franței.