Google a demarat un program prin care organizatorii de evenimente vor obține promovare și, în același timp, vor ajuta utilizatorii să găsească cea mai bună rută ocolitoare.
Poate că nu se întâmplă extrem de des, dar atunci când se întâmplă ca traseul ales să treacă printr-o zonă în care are loc un anumit eveniment, timpul pierdut și nervii sunt inevitabili. Waze vrea să-și scutească utilizatorii de acest calvar și motivează companiile implicate în organizarea evenimentelor să contribuie cu informații și rute ocolitoare.
Noul program demarat de Google se numește Waze Global Event Partner. Pentru început, pe lista partenerilor s-au înscris o serie de companii din Statele Unite, precum Levy Restaurants sau cluburile sportive Atlanta Falcons și Washington Redskins.
Companiile care se vor înscrie în acest program, vor putea adăuga în cadrul hărților Waze zona și alte informații despre evenimentul organizat, indicând totodată utilizatorilor care urmează să traverseze zona pe unde ar fi bine să meargă cu mașina pentru a pierde cât mai puțin timp.
În schimbul acestei contribuții, organizatorii își vor putea promova evenimentele în cadrul aplicației. Un astfel de eveniment nu doar că va fi afișat pe hartă, dar va beneficia și de notificări prin care utilizatorii care trec prin apropiere vor fi înștiințați.
Astfel, șoferii aflați în trecere pot participa la eveniment, dacă au timp și chef, sau pot alege cea mai rapidă rută ocolitoare sugerată de aplicație.
Spre exemplu, un șofer care urmează să treacă prin zona Arenei Naționale când joacă echipa națională de fotbal, va fi avertizat atunci când este organizat un meci, iar circulația este restricționată în zonă, dacă organizatorul, Federația Română de Fotbal, s-a înscris în programul Waze Global Event Partner și a făcut modificările necesare în cadrul aplicației. Partenerii înscriși în acest program vor avea la dispoziție mai multe instrumente în cadrul aplicației, precum Waze Closure Tool, pentru a face modificările necesare.
Google nu urmărește monetizarea acestui serviciu, cel puțin deocamdată. Scopul companiei este adăugarea unei facilități utile, iar modalitatea aleasă este una ingenioasă și, totodată, motivatoare pentru companiile care doresc să-și promoveze evenimentele în cadrul aplicației Waze.
Va mai dura, probabil, până când programul celor de la Google va ajunge în România și va atrage suficienți parteneri pentru a deveni relevant.
Waze are peste 65 de milioane de utilizatori activi lunari și este disponibilă atât pe Android, cât și pe iOS.