Războiul dintre Facebook și Adblock escalează

Războiul dintre Facebook și Adblock escalează
scris 12 aug 2016

Războiul rece dintre site-urile și serviciile care își câștigă existența vânzând reclame și aplicațiile care blochează reclamele nu este o noutate, însă pare să fi atins apogeul în momentul în care Facebook a declarat război sistemelor de tip adblock.

Facebook anunța miercuri că va modifica codul site-ului său pentru browser-ele de PC, astfel încât reclamele sale să nu mai poată fi blocate de extensii de tip adblock. Ideea era ca reclamele și restul conținutului să nu mai poată fi deosebite de instrumentele care blochează reclame.

Urmărește-ne și pe Google News

Conform celor de la Facebook, blocarea reclamelor, în urma acestei modificări, ar urma să aibă următoarele efecte negative:

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
  • Creșterea timpului de încărcare a paginilor;
  • Blocarea unei părți a conținutului alături de reclamele vizate.

Ambele efecte ar avea rolul de a deteriora experiența pe care folosirea unui Adblock o oferă.

Doi foști ingineri Facebook lansează o aplicație care ține un jurnal personal automatizat CITEȘTE ȘI Doi foști ingineri Facebook lansează o aplicație care ține un jurnal personal automatizat

Joi seara, cel mai cunoscut instrument de blocare a reclamelor, Adblock Plus, anunța deja că și-a actualizat produsul pentru a bloca, din nou reclamele Facebook.

Utilizatorii nici nu au avut timp să testeze noua versiune de Adblock Plus, pentru a vedea dacă se confruntă cu efectele negative cu care au fost amenințați în ziua anterioară, că Facebook și-a actualizat din nou codul pentru ”a bate” filtrele Adblock Plus. Noul cod a început să fie implementat la doar 6 ore după ce Adblock Plus anunța noua versiune.

Răspunsul prompt din partea celor de la Facebook arată cât de importantă a devenit chestiunea adblock-erelor pentru compania lui Mark Zuckerberg. Este clar că armata de ingineri Facebook sunt pregătiți să răspundă la fel și atacurilor viitoare.

Întreaga istorie a ultimele două zile, în cazul Facebook versus Adblock ar putea fi rezumată așa: Facebook a block adblock-ul care i-a blocat reclamele după a blocat adblock-ul.

Reclamele de pe Facebook nu vor mai putea fi ascunse de extensiile de tip Adblock CITEȘTE ȘI Reclamele de pe Facebook nu vor mai putea fi ascunse de extensiile de tip Adblock

Acest joc de-a șoarecele și pisica are toate șansele să continue până la punctul în care nici ridicolului nu-i va mai fi teamă să pară ridicol. În fond, sunt bani la mijloc. Mulți, foarte mulți, bani.

Pe de o parte, Facebook, ca o companie care depinde de veniturile realizate din vânzarea de reclamă, nu poate sta cu mâinile în sân câtă vreme 200 de milioane de oameni folosesc un instrument de tip adblock. Iar numărul acestora va crește, mai mult ca sigur, în continuare.

Pe de altă parte, ascunse sub umbrela ”noi protejăm utilizatorul”, multe dintre soluțiile de tip adblock șantajează publisherii. Sub denumirea ”reclame acceptabile”, dezvoltatorii de instrumente de tip adblock ”le permit” creatorilor de conținut să plătească pentru ca reclamele lor să treacă de filtrele de blocare.

În toată această luptă, utilizatorul asistă ca un ostatic speriat, care este folosit drept scut când de o parte, când de cealaltă.

Facebook are o secțiune dedicată Olimpiadei de la Rio, dar lasă de dorit la capitolul relevanță CITEȘTE ȘI Facebook are o secțiune dedicată Olimpiadei de la Rio, dar lasă de dorit la capitolul relevanță

Există și opinii care susțin că afișarea ori blocarea reclamelor ar trebui să fie un fel de drept al utilizatorului. Însă, de partea asta a baricadei se află companii, precum Microsoft și Opera, care nu au reușit să se impună și care folosesc acest fals principiu pentru a-și lovi adversarii. Din nou, nu din dragoste pentru utilizator, care este și aici un ostatic.

Controversa reclamelor pare mult mai aproape de soluționare în domeniul aplicațiilor mobile. Multe aplicații gratuite afișează reclame. Cei cărora nu le plac reclamele, nu au decât să cumpere versiunea fără reclame, pentru câțiva euro sau lei.

Însă smartphone-ul este un mediu mult mai bine controlat de producători și dezvoltatori, iar alegerea utilizatorului vine mai mult din lipsa de opțiuni decât din propria convingere.

Web-ul oferă o mult mare libertate de alegere, selectare și filtrare a informației, iar lupta pentru reclame nu dă semne să apropie de final.

Toată această poveste probabil că nu ar exista astăzi, dacă până acum s-ar fi făcut eforturi pentru dezvoltarea unui standard de advertising care să ducă la reclame care nu acoperă conținutul paginilor, nu îngreunează încărcarea, nu urmăresc utilizatorul pe tot internetul și nu prezintă riscuri de securitate. Pentru că acestea sunt, pe scurt, motivele pentru care din ce în ce mai mulți utilizatori apelează la Adblock.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
adblock
reclame