Realitatea virtuală (VR), tehnologie care până mai ieri era răspândită doar în literatura SF, își face simțită prezența în tot mai multe domenii, de la industria jocurilor pe calculator, la cinematografie și evenimente sportive transmise live, iar următorul pas în evoluția VR ar putea fi trecerea la televizunea virtuală.
Startup-ul american NextVR mizează pe faptul că jocurile reprezintă doar punctul de pornire pentru realitatea virtuală, iar viitorul acestei tehnologii este reprezentat de transmisiunile live, spune cofondatorul companiei, David Cole, într-un interviu acordat jurnaliștilor de la TechnoBuffalo.
NextVR, operatorul platformei de streaming VR cu același nume, a intrat în atenția publicului în octombrie, după ce a transmis, în realitatea virtuală, primul meci din cel mai recent sezon NBA (Asociația Națională de Baschet din SUA). O lună mai târziu, compania a strâns 30,5 milioane de dolari din investiții realizate de Comcast și Time Watner.
NextVR s-a lansat în 2009, sub denumirea Next3D, având inițial ca obiect de activitate realizarea de materiale video pentru televiziunile 3D. Având în vedere că televiziunea tridimensională a fost un eșec, compania s-a orientat către realitatea virtuală, anticipând că aceasta va avea mai mult succes.
Pentru a folosi platforma NextVR, utilizatorii au nevoie de Samsung Gear VR, dar pe viitor serviciul va fi disponibil și pentru alte dispozitive VR.
Realitatea virtuală este deja folosită pentru simulări și antrenamente și devine tot mai populară în activități recreaționale, cum ar fi jocurile pe calculator sau filmele interactive. Luna trecută, la San Francisco a avut loc primul festival destinat filmelor care folosesc tehnologia VR.
Tehnologia VR este, deocamdată, în curs de maturizare, dar Cole privește cu încredere în viitor, având în vedere datele de până acum: “În cazul platformei nostre, am asistat la o creștere uimitoare a numărului de utilizatori. Numărul acestora s-a dublat, cel puțin“.