Mai mulți utilizatori care dețin cel mai nou flagship al celor de la Samsung susțin că producătorul coreean le afișează reclame de o manieră foarte neplăcută.
Posesorii smartphone-ului Galaxy S8 au luat calea internetului pentru a se plânge, cu dovezi concrete, că Samsung afișează reclame într-un mod agasant și lipsit de explicații.
Utilizatorii și imaginile pe care aceștia le-au postat online arată că Samsung folosește funcția de notificări push a telefonului pentru a promova diverse produse. Notificările push sunt folosite de aplicații – precum clienții de mail, calendar sau Facebook – pentru a atrage atenția cu privire la anumite aspecte ce țin de conținutul aplicațiilor respective.
Folosirea acestei funcții pentru a servi reclame utilizatorilor care au plătit o sumă importantă pentru a-și cumpăra telefonul, este o mișcare de o agresivitate ieșită din comun, la care nici Google, producătorul Android-ului, nu a apelat până acum.
CITEȘTE ȘI Lenovo lansează Moto E4 Plus. 179 de euro pentru un smartphone cu baterie de 5.000 mAhNotificările cu pricina nu includ nicio opțiune evidentă pentru a fi dezactivate, ceea ce este logic din punctul de vedere al producătorului, care nu are niciun interes ca utilizatori să le oprească.
Responsabil de notificări este Game Optimizing Service, un așa-numit bloatware, pe care Samsung îl instalează pe telefoanele sale, pretinzând că acesta optimizează performanța și consumul de energie realizat de jocuri.
Pentru a dezactiva notificările care livrează reclame, utilizatorii trebuie să acceseze secțiunea de configurare a unei aplicații separate, numite Game Launcher, unde trebuie să debifeze opțiunea ”Receive Marketing Information”.