Pentru prima oară de când Apple vinde în paralele două versiuni de iPhone, se pare că modelul mai mare și mai scump este mai căutat.
Pentru o anumită parte a fanilor Apple, iPhone 7 a fost o dezamăgire. Folosirea aceluiași design ca modelele anterioare și numărul redus de noutăți ar fi putut să-i determine pe aceștia să ”sară” o generație. Dar nu s-a întâmplat așa. În schimb, aceștia s-au reorientat către modelul mai mare, cel care folosește două camere foto și oferă, astfel, zoom optic.
Conform datelor obținute de firma de analiză Slice Intelligence, pentru prima oară în ultimii trei ani de când Apple vinde un model standard și un Plus, versiunea mai mare și mai scumpă a fost mai căutată de către utilizatori.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, în primele 48 de ore de când s-a dat drumul la precomenzi, utilizatorii au optat pentru iPhone 7 în procent de 45% și pentru iPhone 7 Plus în proporție de 55%.
În aceste condiții, nu este de mirare faptul că Apple a avertizat cu o zi înainte de ”deschiderea magazinelor” că nu vor găsi pe stoc modelul Plus. Nu ar fi exclus ca însăși executivii Apple să fi fost luați prin surprindere de cererea mare pentru iPhone 7 Plus.
Diferența în materie de vânzări dintre cele două modele de iPhone s-a micșorat treptat. Dacă în primul an proporția a fost 65% - 35% în favoarea modelului standard, în 2015 diferența a fost de numai 18 procente, pentru ca anul acesta să se producă rocada.
Dacă datele celor de la Slice Intelligence vor fi confirmate de cifrele oficiale, acest fapt ar putea reprezenta o bulă nesperată de aer pentru Apple. Conform analiștilor, 2016 ar fi primul an de declin pentru iPhone, dar cu o creștere a vânzărilor modelului Plus, care este și mai scump, profitul Apple ar putea oferi, la final, de an, o nouă surpriză plăcută pentru investitori.