Jocul de realitate augmentată Pokemon Go a devenit cea mai descărcată aplicație de smartphone în prima săptămână de la lansate din istoria de 8 ani a App Store-ului.
Pokemon Go s-a instalat în fruntea topului de aplicații pentru iPhone și iPad încă din ziua lansării, însă Apple nu are obiceiul de a face publice cifrele exacte. Nici acum Apple nu a dat numărul exact de download-uri, însă a confirmat că Pokemon Go este cea mai descărcată aplicație de iOS în prima săptămână de la lansare.
Jocul a fost lansat pe 5 iulie în Australia și Noua Zeelandă, pe 6 iulie în Statele Unite, iar din 16 iulie este disponibil și în România. Lansarea în țara noastră a coincis cu un atac asupra serverelor producătorului care a făcut imposibilă în prima zi logarea în joc.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Japonia, țara care ”a descoperit” pokemonii, lansarea a avut loc abia pe 21 iulie, dar a adus și prima zonă sponsorizată, un mijloc de monetizare care speră să folosească realitatea augmentată pentru a atrage jucătorii în magazine.
Producătorul are în plan lansarea PokeStop-urilor personalizabile. PokeStop-ul este o zonă de unde jucătorii pot obține diverse item-uri utile în joc. Retailerii vor plăti pentru a beneficia de un PokeStop personalizabil, prin care vor încerca să ademenească gamerii.
Conform companiei de analiză Survey Monkey, pe 11 iulie, când Pokemon Go avea doar 6 zile și nu era disponibil decât în trei țări, existau deja 21 de milioane de utilizatori zilnici activi. Pentru a completa puzzle-ul aproximativ al fenomenului Pokemon Go, SuperData Research susține că jocul a generat 2 milioane de dolari pe zi în prima săptămână.
Dezvoltat de Niantic, o entitate care s-a desprins de Google anul trecut, dar la care sunt acționari atât Google, cât și Nintento, împreună cu The Pokemon Company, Pokemon Go folosește sistemul free-to-play. Este gratuit, dar obține bani din vânzarea de item-uri și, mai nou, din zonele personalizate cumpărate de retaileri.