Compania chineză Huawei își apără poziția câștigată în Europa, cea mai mare piață a sa în afara Chinei, cu ajutorul unui nou smartphone, Honor 10, care costă jumătate față de telefoanele premium ale Samsung și Apple, relatează Reuters.
Europa are o importanță majoră pentru companie pentru că a fost exclusă de pe piața americană în baza unor îngrijorări nespecificate legate de securitatea națională, exprimate de guvernul SUA împotriva Huawei și ZTE, scrie News.ro.
Noul Honor 10, lansat în China luna trecută, a fost introdus marți pe cele mai mari cinci piețe din Europa Occidentală, cate vor fi urmate de alte 21 de piețe internaționale, din Asia până în Africa.
Telefonul, parte a gamei cu prețuri medii Honor, va fi comercializat pentru 400 de lire sterline (449 de euro), potrivit companiei.
Smartphone-urile Huawei au câștigat cotă de piață în Europa de la liderul regional Samsung, chiar dacă compania trebuie să se apere de concurența în creștere venită din partea unor rivali chinezi precum Xiaomi și OnePlus și a brandului relansat Nokia.
”Acum, că Xiaomi vine în regiune, Huawei are un mare ghimpe în coastă”, a spus Peter Richardson, analist la firma de cercetare Counterpoint Research.
Atractivitatea Honor, un sub-brand al portofoliului de smartphone-uri al Huawei destinat segmentului de piață format din tineri, este că reunește multe dintre funcțiile avansate ale gamei premium de telefoane Huawei, la un preț mult mai mic.
De exemplu, Honor 10 are cameră cu lentilă dublă, cu funcții de fotografiere smart bazată pe tehnologia inteligenței artificiale existentă pe modelele vârf de gamă.
Huawei și Xiaomi au câștigat cotă de piață în Europa de la Samsung pentru smartphone-urile din gama medie, precum și de la branduri mai mici, cum sunt Alcatel, Sony și LG, potrivit datelor aferente primului trimestru publicate de firma de cercetare Canalys.
Samsung, care asigură circa o treime din livrările de smartphone-uri în Europa, a înregistrat în primul trimestru un declin al creșterii de 15%. Apple, care are o cotă de piață de 22%, a consemnat o încetinire a creșterii de 5%.
Huawei a obținut o cotă de piață de 16,1%, în urma creșterii livrărilor cu 39%, potrivit Canalys. Xiaomi, intrată mai recent pe piața europeană, a obținut 5,3% din piață, în timp ce marca Nokia a înregistrat o cotă de piață de 3,5%.
Huawei este al treilea mare furnizor de smartphone-uri la nivel mondial, cu o cotă de piață de 11% în primul trimestru, arată datele firmei Strategy Analytics. Peste o treime din telefoanele livrate de Huawei sunt sub brand Honor, potrivit Strategy Analytics.