Brendan Eich, fost CEO Mozilla, compania care produce Firefox, lucrează la un browser web care va avea un model de business complet diferit de aplicațiile actuale.
Noul browser web se va numit Brave și nu se cunosc multe lucruri despre el la ora actuală pe partea de funcționalitate, în afară de faptul că este bazat pe Chromium. Se cunosc însă planurile de afaceri ale producătorului său, care implică, printre altele, plata utilizatorilor cu un procentaj din veniturile rezultate din reclame.
Brave va bloca în mod implicit reclamele din paginile web. Și da, asta ar putea duce la un browser mai rapid decât cele care folosesc diverse extensii în acest scop. Dar nu le va bloca pentru a livra pagini fără reclame, ci pentru a le înlocui cu propriile reclame.
Ceea ce Brendan Eich propune publisherilor este să vândă reclamă prin compania sa și să împartă profitul în felul următor: 55% pentru publisher și câte 15% pentru el, pentru furnizorul de reclamă și utilizatori.
Ideea lui Brendan Eich încearcă să profite de teama publisherilor față de adblocker-e. Este un fel de a spune: ori rămâneți cu reclamele blocate, ori încercăm un model de business nou, în care, teoretic, datorită procentului plătit utilizatorilor, nu mai există motivația blocării reclamelor.
În mod ironic, venind de la Mozilla, o companie care face mare tam-tam pe tema apărării intimității utilizatorilor, browser-ul lui Brendan Eich se va folosi de date precum istoricul navigării pentru a servi reclame cât mai relevante posibil. Aș fi văzut ideea asta pusă în practică de Google, nu de un fost angajat Mozilla.
Brave este dezvoltat pentru toate platformele importante la ora actuală - Windows, Mac OS X, iOS și Android - și este programat să fie lansat spre finele anului