Facebook a lansat oficial o versiune a propriei rețele de socializare dedicată special companiilor, care are rolul de a înlesni comunicarea între angajați și gestionarea diverselor proiecte.
Aflată în stadiu de test privat deja de doi ani, Facebook for Work a fost redenumit Workplace și lansat oficial.
Workplace nu este altceva decât un Facebook în care prietenii sunt înlocuiți cu colegii, iar feed-ul, în loc de poze cu pisici, este populat cu activități legate de proiectele desfășurate la serviciu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Chat-ul și grupurile de discuții par a fi modulele cele mai importante la acest moment, constituind principalele mijloace de comunicare între angajați pe care Workplace le oferă la acest moment.
Workplace este prima mutare a celor de la Facebook în zona de enterprise software și va intra în concurență cu marii jucătorii din această nișă, precum extrem de apreciatul Slack.
Noul produs Facebook oferă trei praguri de preț:
- 3 dolari pe utilizator pentru companiile cu mai puțin de 1.000 de angajați
- 2 dolari pe utilizator pentru companiile cu până la 10.000 de angajați
- 1 dolari pe utilizator pentru companiile cu peste 10.000 de angajați
Workplace nu include aplicații de creare a documentelor și tabelelor, precum Word și Excel ale celor de la Microsoft, însă, interpretând declarațiile oficialilor Facebook, este foarte posibil ca acestea să fie lansate pe viitor.
Cu toate asemănările dintre Facebook și Workplace, există și unele diferențe. Spre exemplu, vor exista date diferite de logare - utilizatorii nu se vor putea loga pe Workplace cu conturile de Facebook. În plus, Workplace nu va afișa reclame.
Ca urmare a celor doi ani de testare, Workplace are deja la momentul lansării peste 1.000 de companii care-l folosesc. Acestea, însă, vor trebui să plătească din acest moment dacă doresc să-l folosească în continuare.