Facebook a suspendat 265 de conturi, pagini, grupuri și evenimente de pe Facebook și Instagram care aveau legături cu Israelul, din cauza comportamentului „neautentic” care avea ca țintă utilizatori din Asia de Sud-est, America Latină și Africa, transmite Reuters.
Măsura face parte din eforturile mai ample ale Facebook de a răspunde îngrijorărilor legate de nerespectarea vieții private și răspândirea urii pe rețeaua de socializare, scrie News.ro.
Facebook a arătat că activitățile ”neautentice” aveau originea în Israel și se concentrau pe Nigeria, Senegal, Togo, Angola, Niger și Tunisia, precum și pe America Latină și Asia de Sud-Est.
CITEȘTE ȘI Facebook impune restricții pentru transmisiunile directe”Persoanele din spatele rețelei utilizau conturi false pentru a gestiona pagini, a-și răspândi conținutul și a crește în mod artificial engagement-ul”, a spus Nathaniel Gleicher, director pentru politici de securitate cibernetică la Facebook.
Gleicher a spus că sursa unei părți a acestor activități era compania israeliană Archimedes Group.
”Această organizație și toate filialele acesteia sunt interzise acum pe Facebook, fiind trimisă o scrisoare în acest sens”, a declarat Gleicher.
Archimedes nu a fost disponibilă pentru comentarii.
Gleicher a spus că Archimedes avea 65 de conturi pe Facebook, 161 de pagini, 12 evenimente și patru conturi pe Instagram. Circa 2,8 milioane de conturi urmăreau una sau mai multe dintre aceste pagini.
Reprezentantul Facebook a mai arătat că persoanele implicate se prezentau ca localnici, inclusiv organizații locale de presă și au publicat așa-zise informații obținute despre politicieni.
“Administratorii paginilor și deținătorii conturilor au postat frevent știri politice, despre subiecte precum alegerile din diferite țări, opinii ale unor candidați și critici la adresa adversarilor politici. Închidem aceste pagini și conturi pe baza comportamentului lor, nu al conșinutului postat”, a explicat Gleicher.
Acesta a adăugat că au fost cheltuiți 812.000 de dolari pentru publicitate pe Facebook, plătiți în reali brazilieni, șekeli israelieni și dolari americani, prima reclamă fiind în 2012, iar cea mai recentă luna trecută.
Aceste informații au fost transmise partenerilor Facebook din industrie și autorităților.